۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رفع اختلاف «زاگرس» و «مبین» بر سر تسویه حساب بهای سرویس‌های جانبی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵
کد خبر: 352025
رفع اختلاف «زاگرس» و «مبین» بر سر تسویه حساب بهای سرویس‌های جانبی

اختلاف شرکت «زاگرس» و مبین بر سر قیمت یوتیلیتی در سال‌های 95 و 96 حل و فصل شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ نامه منتشره از سوی شرکت پتروشیمی زاگرس خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس و اوراق بهادار که در ظهر روز جاری منتشر شد دلالت بر آن دارد که «زاگرس» با شرکت پتروشیمی مبین در خصوص حل و فصل محاسبات ریالی مربوط به دریافت یوتیلیتی از این شرکت به توافق رسیده است. طی این نامه پتروشیمی زاگرس اعلام کرده است که کلیه اختلاف حسابهای مربوط به سال‌های 95 و 96 با پتروشیمی مبین را به مبلغ 86 میلیارد و 300 میلیون تومان رفع کرده است. بر این اساس مبلغ یاد شده به حساب بستانکاری «زاگرس» منظور شده است. در نامه شفاف سازی شرکت این چنین آمده که زاگرس متقابلا از شکایت خود از «مبین» در شورای رقابت صرف نظر کرده است.

بر اساس نامه ارائه شده از سوی زاگرس تصمیمات اتخاذ شده در خصوص حساب‌های سنوات 95 و 96 به اختلاف قیمت یوتیلیتی دریافت شده در سال گذشته تسری نیافته و تعیین تکلیف اختلاف حساب‌های سال 97 به تصمیم گیری مراجع ذی صلاح منوط شده است.

اختلاف دو شرکت پتروشیمی مبین و پتروشیمی زاگرس بر سر محاسبه قیمت سرویس‌های جانبی از آنجا شروع شد که فرمول محاسبه قیمت این محصولات به توافق نرسیدند. این اختلاف تا آنجا پیش رفته که طی هفته‌های اخیر نامه نگاری دو شرکت وانتشار مستندات در این خصوص ابهامات در خصوص عملکرد مالی این دو شرکت را افزایش داد و تا آنجا پیش رفت که هر دو آنها به منظور بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر از سوی نهاد ناظر تعلیق شدند.

تعلیق این دو نماد که در روزهای آغازین اردیبهشت ماه سال جاری رو یداد پس از آن انجام شده که «زاگرس» طی انتشار اطلاعیه‌ای از عدم دریافت صورت‌حساب از پتروشیمی مبین خبر داده بود.

به دنبال انتشار این نامه در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه «مبین» اعلام کرد که مباحث کارشناسی و تدقیق محاسبات مربوط به دستورالعمل تنظیم قیمت سرویس های جانبی بخصوص در مورد مصرف کنندگان سرویس های جانبی هرکدام از شرکتهای پتروشیمی فجر و مبین " و " میانگین وزنی بازده دارایی مولد مصرف کنندگان " از جانب شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شورای رقابت در جریان بوده و تا کنون منتج به نتیجه نشده است و به این وسیله ادعای «زاگرس» را فاقد موضوعیت دانست.