۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«سمازن» به دنبال اجرایی شدن مرحله دوم افزایش سرمایه

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 351766
«سمازن» به دنبال اجرایی شدن مرحله دوم افزایش سرمایه

شرکت سیمان مازندران (سمازن) در نظر دارد تا سرمایه خود را در مرحله دوم افزایش سرمایه مصوب سال 96 از 123 میلیارد و 300 میلیون تومان فعلی به 164 میلیارد و 400 میلیون تومان برساند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ مدارک و مستندات افزایش سرمایه «سمازن» بر روی سایت کدال درج شد. این مستندات پس از آنکه تصمیم هیئت مدیره در مورد انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت سیمان مازندران قطعی شده است بر روی سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران منتشر شده است.

بر این اساس شرکت اعلام کرده است که با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 1395/07/17 هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) تصمیم به افزایش سرمایه گرفته است. این تصمیم پس از آن اتخاذ می‌شود که در مجمع عمومی فوق العاده این شرکت مورخ 12 اسفندماه سال 96 افزایش سرمایه دو مرحله ای که در نهایت سرمایه «سمازن» را از 82 میلیارد و 200 به 164 میلیارد و 400 میلیون تومان می رساند، به تصویب رسید.

لازم به ذکر است که مرحله اول این افزایش سرمایه پیش تر انجام شده و شرکت هم اکنون به دنبال آن است تا سرمایه خود را از 123 میلیارد و 300 میلیون تومان به مبلغ تعیین شده 164 میلیارد و 400 میلیون تومان برساند. به این منظور شرکت باید مبلع 41 میلیارد و 100 میلیون تومان جریان نقد جدید را از محل آورده نقدی سهامداران و مطالبات حال شده آنها وارد شرکت کند.

گفتنی است، این افزایش سرمایه به منظور  اصلاح ساختار مالی و تقویت بینه مالی انجام می‌شود و شرکت برای اعمال آن در حال حاضر نیازمند دریافت موافقت از سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.