۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مجوز افزایش سرمایه 20 درصدی «دارو» صادر شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
کد خبر: 351445
مجوز افزایش سرمایه 20 درصدی «دارو» صادر شد

شرکت کارخانجات‌داروپخش‌ (دارو) مجوز افزایش سرمایه 20 درصدی را از سازمان بورس تهران دریافت کرده است و تا 60 روزمهلت دارد تا سرمایه خود را از 62 میلیارد و 500 میلیون تومان فعلی به 75 میلیارد تومان افزایش دهد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ صبح امروز خبر صدور مجوز افزایش سرمایه کارخانجات‌داروپخش‌ که در بورس تهران با نماد «دارو» مورد معامله قرار می‌گیرد بر روی تارنمای کدال درج شد. بر این اساس شرکت مجوز افزایش سرمایه 20 درصدی را از سازمان بورس تهران دریافت کرده است و تا 60 روزمهلت دارد تا سرمایه خود را از 62 میلیارد و 500 میلیون تومان فعلی به 75 میلیارد تومان افزایش بدهد.    

در متن اعلامیه افزایش سرمایه این شرکت که در سایت کدال آمده اعلام شده است که با توجه به اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت کارخانجات داروپخش در این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه «دارو»، از نظر این سازمان بلامانع است.

مطابق با طرح توجیهی که شرکت در مورد افزایش سرمایه خود منتشر کرده  این افزایش سرمایه 20 درصدی به منظور اصلاح ساختار مالی و تأمین سرمایه در گردش اجرا می‌شود و شرکت در نظر دارد تا از این طریق از کاهش تولید و فروش جلوگیری کند. به موجب این افزایش سرمایه شرکت می‌تواند از تامین نقدینگی مورد نیاز خود و دریافت وام از بانک که بار مالی و هزینه بهره به شرکت وارد می‌کند، جلوگیری کند. از دیگر مزایای افزایش سرمایه یاد شده که در طرح توجیهی شرکت قید شده می‌توان به پروژه بازسازی و نوسازی بخش نیمه جامدات، پروژه بازسازی و نوسازی توزیع مرکزی پروژه گرمایش و سرمایش انبار های تولیدی اشاره کرد.