۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی دلایل نوسان 50 درصدی قیمت سهام «لپارس» در بورس تهران

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳
کد خبر: 351435
بررسی دلایل نوسان 50 درصدی قیمت سهام «لپارس» در بورس تهران

نماد معاملات «لپارس» که به شرکت لاوزم خانگی پارس تعلق دارد و در بازار دوم بورس تهران معامله می‌شود، امروز پس از ارائه توضیحات در تارنمای کدال بازگشایی شد و تا کف قیمت مجاز روزانه عقب نشینی کرد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ نماد معاملاتی شرکت پارس الکتریک که در بازار دوم بورس تهران معامله می‌شود صبح امروز علل رشد قیمت نماد این شرکت در روز های اخیر را از طریق تارنمای کدال برای سهامداران شرح داد. این شرکت اعلام کرده است که به منظور لزوم رعایت ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران توضیحات خود را در خصوص نوسان بیش از 50 درصد قیمت که در نماد این شرکت اتفاق افتاد، به اطلاع سهامداران رسانده است.

«لپارس» اعلام کرده است که از تاریخ گزارشگری قبلی صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی که آخرین با در تاریخ 29 اسفند سال گذشته افشا شده تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی با عملکرد شرکت رخ نداده است. بر این اساس شرکت مهم ترین دلیل افزایش قیمت نماد خود در بورس را خوشبینی ناشی از عرضه و تقاضا در بازار سهام و شرایط حاکم بر این بازار دانسته و عملکرد مناسب شرکت را در سال 97 نیز بر ان موثر دانسته است.

«لپارس» در ادامه اعلام کرده که شرکت کارخانجات پارس الکتریک پس سال‌ها رکود شدید تولیدی در سال ۱۳۹۷ موفق به تولید بیش از 15 هزار دستگاه تلویزیون شده و در سال ۱۳۹۸ که به نام رونق تولید نامگذاری شده برنامه تولید چند برابری نسبت به سال گذشته را در برنامه خود دارد. با این حال باید به خاطر داشت که شرکت با فرآیند سخت و دشوار و زمان بر انتقال ارز به خارج از کشور جهت خرید قطعات و در نهایت پروسه انتقال کالا و حمل خارجی که به سادگی قبل امکانپذیر نیست مواجه است.

پس از انجام این شفاف سازی نماد معاملاتی این شرکت بازگشایی شد و با افت قیمت تا کف قیکت روزانه مواجه شد. گفتنی است این نماد در حال حاضر در قیمت 936 تومان معامله می‌شود.