۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

«وگردش» بعد از 284 روز توقف، با رشد 79 درصدی در تابلوی «ب» بازار پایه فرابورس باز شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳
کد خبر: 350405
«وگردش» بعد از 284 روز توقف، با رشد 79 درصدی در تابلوی «ب» بازار پایه فرابورس باز شد

با توجه به انتقال نماد معاملاتی بانک گردشگری از بازار دوم فرابورس ایران به تابلوی پایه «ب» بازار پایه فرابورس، «وگردش» امروز با رشد 79.1 درصدی در قیمت 1351 ریال باز شد. این در حالی است که این نماد، آخرین بار طی روز 30 تیرماه سال گذشته در بازار دوم فرابورس معامله شد و در قیمت 754 ریال مورد داد و ستد قرار گرفت و بعد ازآن نیز تا روز جاری متوقف شد.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ بانک گردشگری در حالی امروز در دقیقه پایانی معاملات مجاز و مورد معامله قرار گرفته که در حال حاضر واجد شرایط تابلوی «ب» بازار پایه است و در صورت احراز شرایط لازم قابل ابقا در این تابلوی معاملاتی خواهد بود.

در همین رابطه فرابورس نیز طی اطلاعیه‌ای قبل از بازگشایی «وگردش» اعلام کرد: «اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش ماهه حسابرسی شده بانک گردشگری و تلفیقی این بانک برای دوره مالی منتهی به 31 شهریور سال 97  تاکنون از طریق سامانه کدال منتشر نشده است.»

همچنین بر اساس اعلام فرابورس، موضوع فرآیند افزایش سرمایه بانک گردشگری، طبق قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود.

 این در حالی است که نتایج حاصل از برگزاری مزایده توسط بانک جهت فروش املاک تملیکی و مازاد بانک، با توجه به عدم تعیین تاریخ برآورد شده جهت مشخص شدن نتایج، تاکنون از طریق سامانه کدال منتشر نشده است.

از سوی نیز برگزاری مزایده جهت واگذاری ۷۹ درصد از سهام شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان (سهامی عام) و نقل و انتقال سهام شرکت مذکور، با عنایت به ثبت آن شرکت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار باید مطابق با قوانین و مقررات مندرج در بند«ب ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور» و مقررات نحوه انجام معاملات در بازارهای فرابورس ایران انجام شود.