۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

شرکت‌های پدیده شیمی قرن، صنعت غذایی کورش و پردیس کورش امسال در بازار سهام پذیرش می‌شوند/ استراژی گروه صنعتی گلرنگ در جهت حضور در بازار سرمایه

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۱۸
کد خبر: 348400
شرکت‌های پدیده شیمی قرن، صنعت غذایی کورش و پردیس کورش امسال در بازار سهام پذیرش می‌شوند/ استراژی گروه صنعتی گلرنگ در جهت حضور در بازار سرمایه

عضو هیات‌مدیره سبدگردان کوروش با حضور در غرفه اقتصاد آنلاین در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه «فاینکس 2019» با اشاره به اینکه گروه صنعتی گلرنگ به عنوان مالک فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای افق کورش دارای یک استراتژی موفق برای حضور زیر مجموعه‌های خود در بازار سرمایه است، اظهار داشت: بعد از اینکه شرکت‌‌های زیر مجموعه هلدینگ به یک بلوغ مناسب دست پیدا کردند، آن‌ها برای پذیرش در بورس آماده می‌شوند، در همین راستا دو، سه شرکت نیز سال جاری در بازار سهام پذیرش می‌شوند.

اقتصاد آنلاین- رامین بیات؛ علی ابراهیمی در مورد شرکت‌هایی که از گروه صنعتی گلرنگ طی سال جاری در بازار سهام عرضه خواهند شد، گفت: شرکت پدیده شیمی قرن که برند اکتیو را در اختیار دارد، شرکت صنعت غذایی کورش که روغن‌های خوراکی با برند اویلا و فامیلا را تولید می‌کند و پردیس سینمایی کورش، امسال در بازار سهام عرضه می‌شوند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه پروسه حضور شرکت‌ها از دوسال گذشته آغاز شده است، گفت: پروسه آماده سازی هر شرکت برای حضور و عرضه اولیه در بورس یک سال زمان می‌برد و به محض آماده شدن شرایط، شرکت‌ها در بازار سرمایه عرضه خواهند شد.

عضو هیات‌مدیره سبدگردان کوروش با اشاره به اینکه برخی از صنایع است که بخش خصوصی به سختی وارد آن می‌شود، اظهار داشت: صنعت خرده فروشی و سینما از این دست صنایع هستند که شفافیت مالی در آن وجود ندارد و سودآوری و زیان‌دهی نیز نامشخص است.

وی با اشاره به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش دارای 1360 شعبه بوده که همگی آن‌ها اجاره‌ای است، افزود: این شعبات همگی اجاره آن‌ها بلند مدت و بین 3 تا 5 سال است، که خود مالکین نیز علاقه‌مند به تمدید اجاره ملک دارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه افق کورش همیشه سعی می‌کند بیشترین تخفیف‌ها را از تامین کنندگان اصلی بگیرد و به تبع آن نیز  بیشترین تخفیف‌ها را به مشتریان خود بدهد، اظهار داشت: حاشیه سود ما بسیار پائین است و این به خاطر تخفیف‌هایی است که به مشتریان می‌دهیم، این در حالی است که با این اوصاف هزینه‌های عملیاتی ما نیز پوشش داده می‌شود.

عضو هیات‌مدیره سبدگردان کوروش با اشاره به اینکه اندازه بازار صنعت خرده فروشی در کل کشور رقمی در حدود 360 هزار میلیارد تومان است، گفت: افق کورش در سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان از این رقم را به خود اختصاص داده است، هدفگذاری ما این است که تعداد شعبات خود را بتوانیم در سراسر کشور به چهار هزار شعبه برسانیم و سه درصد از اندازه بازار صنعت خرده فروشی را به خود اختصاص دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که افق کورش کماکان استراتژی حداکثر تخفیف و حداقل سود را ادامه خواهد گفت: استراتژی اصلی شرکت بر همین مبنا استوار بوده و بعد از کسر هزینه‌های عملیاتی، کالا با بالاترین سود ممکن به مشتری عرضه خواهد شد.

ابراهیمی همچنین با اشاره به اینکه چه فعالیتی برای حمایت از سهام افق کورش در بورس انجام شده است، گفت: در اسفندماه سال گذشته مجوز سبدگردان کورش از سازمان بورس اخذ شد و این سبدگردان وظیفه حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ گلرنگ را بر عهده دارد که در حال حاضر این امر برای شرکت پاکشو در حال انجام است و به زودی نیز برای افق کورش این سبدگردانی عملیاتی خواهد شد.