۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت در نماد «سفارس» تابع عرضه و تقاضا

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبر: 348384
افزایش قیمت در نماد «سفارس» تابع عرضه و تقاضا

نماد معاملاتی شرکت سیمان فارس و خوزستان (سفارس) که در بازار اول بورس تهران مورد داد و ستد قرار می‌گیرد امروز در حالی به قیمت 351 رسید که شرکت تنها دلیل رشد قیمت سهام را رونق تقاضا عنوان کرده است.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ یکی از نمادهایی که این روزها بسیار مورد توجه معامله‌گران بازار قرار دارد، نماد معاملاتی شرکت سیمان فارس و خوزستان است. این نماد که در بورس تهران باعنوان سفارس بعد معامله قرار می گیرد، از آنجا که طی روزهای اخیر رشد قیمت پی در پی را شاهد بوده از سوی سازمان بورس اوراق بهادار ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شده است.

در این کنفرانس که به موجب نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت در روزهای گذشته برگزار شده شرکت اعلام کرده است که فرایند عرضه و تقاضا دلیل به افزایش بهای هر سهم «سفارس» است.

شرکت اعلام کرده که به استناد ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات بورس اوراق بهادار تاکنون هیچ تغییر با امنیتی نسبت به آنچه که در صورت های مالی نه ماهه شرکت افشا شده رخ نداده است.

 این شفاف سازی پس از آن صورت می گیرد که از اواسط اسفند ماه سال گذشته نماد معاملاتی شرکت سیمان فارس و خوزستان تقریبا بدون وقفه افزایش قیمت حداکثری را در هر روز شاهد بوده و به همین دلیل قیمت آن از حدود  ۱۵۰ تومان تا ۳۵۱ تومان افزایش یافته است.

گفتنی است، نماد یاد شده امروز را در حالی به پایان برد که ضمن انجام  سه هزار و  ۹۸۱ فقره معامله، ۱۲۵ میلیون سهم به ارزش ۴۳ میلیارد و ۸۴۸ میلیون تومان در آن مورد داد و ستد قرار گرفت. این در حالیست که میانگین حجم معاملات ماهانه این نماد ۴۴ میلیون سهم است.