۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«وایران» و اعطای تسهیلات 70 میلیارد تومانی/ «وبوعلی» کامیاب در مزایده

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
کد خبر: 346828
«وایران» و اعطای تسهیلات 70 میلیارد تومانی/ «وبوعلی» کامیاب در مزایده

امروز پیام‌های ناظران بورس و فرابورس سه نماد را تعلیق و هفت نماد را تعلیق کردند، 14نماد نیز به تابلوی معاملات بازگشتند.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز و پس از ثبت یک نوسان تقریبا دو هزار واحدی درنهایت به رشدی 882 واحدی بسنده کرد و توانست خود را به سطح 196 هزار و 88 واحد برساند. این رشد که بیش از هرچیز به واسطه افزایش قیمت در نمادهای «ومعادن»، «پارسان» و «رمپنا» میسر شد به منزله کسب بازده 0.45 درصدی در کارنامه روزانه بورس تهران بود. طی این روز پیام‌های ناظران بورس و فرابورس سه نماد را تعلیق و هفت نماد را تعلیق کردند، 14نماد نیز به تابلوی معاملات بازگشتند.

«وبوعلی» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری بوعلی به دلیل افشای اطلاعات در خصوص برگزاری مزایده فروش سهام یک شرکت زیر مجموعه متوقف شد. در این مزایده که با موضوع واگذاری سهام شرکت خدمات مالی حسابداری دی ایرانیان (سهامی خاص) برگزارش شده است، شرکت اعلام کرد که 39 درصد از سهام شرکت یاد شده را به قیمت هشت میلیارد و 285 میلیون تومان به فروش رسانده است. این در حالی است ارزش دفتری این دارایی در دفاتر شرکت یک میلیارد و 950 میلیون تومان بوده است.

«وپارس» ناکام در فروش سهام: نماد معاملاتی بانک پارسیان (وپارس) به دلیل لزوم ارائه اطلاعت در خصوص نتایج برگزاری مزایده سهام این شرکت،متوقف شد. بر این اساس «وپارس» اعلام کرده است که فروش سهام بانک پارسیان در شرکت های گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو ، مهر پترو کیمیا، مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و تامین سرمایه لوتوس پارسیان  که قرا بود از طریق مزایده به فروش برسد به دلیل عدم وصول پیشنهاد از سوی خریداران، به فروش سهام منتهی نشده است.

«وایران» و اعطای تسهیلات 70 میلیارد تومانی: نماد معاملاتی شرکت لیزینگ ایرانیان «وایران» با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص قرارداد اعطای وام، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده که طبق قرار داد منعقد شده با شرکت مدیران خودرو (سهامی خاص) ملزم به اعطای 70 میلیارد تومان اعتبار به متقاضیان خرید محصولات شرکت مدیران خودرو به روش اعتباری شده است. این قرار داد در 18 فروردین ماه منعقد شده و تاریخ اجارای موثر آن از 20 فروردین ماه است.

«آ س پ» قرار داد بست: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری به شرکت آ س پ تعلق داشت. دلیل توقف این نماد لزوم شفاف سازی و ارائه اطلاعات درر خصوص قرار داد جدیدی بود که این شرکت به تازگی با شرکت سمت و سوی توسعه ایرانیان، منعقد کرده است. بنا بر آنچه که شرکت اعلام کرده است، بنا شده تا «آ س پ» در احداث مجتمع ایستگاهی و چند منظوره الوند با کاربری های تجاری ، فرهنگی ، اداری و تفریحی به مساحت تقریبی 20000 متر مربع واقع در خیابان خراسان تهران مشارکت داشته باشد.تاریخ اجرای موثر این قرار داد 28 فرودین ماه جاری بود و مقرر شده تا نحوه تسویه بر اساس پیشرفت پروژه به میزان 65 درصد توسط شرکت و 35 درصدتوسط طرف مقابل باشد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13980125