۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بانک‌پارسیان سهام خود در«میدکو»، «لوتوس» و «خگستر» را واگذار می‌کند/ تشکیل صف خرید بعد از شفاف سازی«وپارس»

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۱۵
کد خبر: 346788
بانک‌پارسیان سهام خود در«میدکو»، «لوتوس» و «خگستر» را واگذار می‌کند/ تشکیل صف خرید بعد از شفاف سازی«وپارس»

«وپارس» قصد دارد از سهام‌داری چهار شرکت خارج شود، در همین زمینه به زودی مزایده واگذاری سهام این شرکت‌ها برگزار خواهد شد.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ بانک پارسیان‌ در‌ اطلاعیه شفاف سازی خود اعلام کرد، سهام چهار شرکت‌ گسترش سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو، مهرپتروکیمیا، مادرتخصصی‌توسعه‌معادن‌وصنایع‌معدنی‌خاورمیانه و تامین سرمایه لوتوس پارسیان را از طریق مزایده به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذاری می‌کند.        

بر اساس این گزارش، بانک‌پارسیان 179 میلیون سهم معادل 11.9 درصد از سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و 148 میلیون سهم معادل 2.9 درصد سهام تامین سرمایه لوتوس پارسیان را در حال حاضر در تملک خود دارد.

 این در حالی است که ایران خودرو نیز که سهام 33 درصدی بانک پارسیان را در اختیار دارد نیز قصد دارد این بلوک مدیریتی را واگذار کند، اما این امر تاکنون محقق نشده و باید دید این موضوع چه زمانی جنبه عملیاتی به خود خواهد.

این گزارش حاکیست، بانک پارسیان با توجه به شفاف سازی‌ که انجام داد، با رشد 2.8 درصدی به کار خود پایان داد و برای این بانک بورسی صف خرید 38.7 میلیونی تشکیل شد، حال باید دید «وپارس» در داد و ستدهای فردا چه عملکردی از خود برجای خواهد گذاشت.