۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«وآتوس» افزایش قیمت را ناشی از افزایش تقاضا دانست

۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 346184
«وآتوس» افزایش قیمت را ناشی از افزایش تقاضا دانست

شرکت سرمایه گذاری آریان توسکا (وآتوس) دلیل افزایش قیمت نماد معاملاتی شرکت از 406 تومان به 590 تومان را ناشی از وجود تقاضا دانست.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در ساعت پایانی روز گذشته نامه شفاف سازی در شرکت سرمایه گذاری آریان توسکا بر روی تارنمای کدال منتشر شد. در متن اطلاعیه شرکت آمده است که «پیرو ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی منتشر شده در سامانه کدال با شماره پیگیری 525059 و به استناد ماده 12 مکرر 2 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران کنفرانس اطلاع رسانی شرکت در تاریخ 1398/01/19 برگزار شده است.»

این شفاف سازی پس از آن صورت می گرفت که این نماد در روزهای گذشته افزایش قیمت پی در پی را تجربه کرد، همین هم باعث شد تا «وآتوس» نوسان بیش از ۶۰ درصد قیمت را تجربه کند از سوی نهاد ناظر ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شود.

مطابق با آنچه که شرکت سرمایه گذاری آرین توسکا در نامه شفاف‌سازی خود منتشر کرده است شرکت در بازه زمانی تعیین شده سوالی از طرف سهامداران دریافت نکرده و بر همین اساس به اطلاع می رساند که از تاریخ گزارشگری صورتهای مالی منتهی به سی ام آذر ماه ۱۳۹۷ تا مقطع فعلی شاهد تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و یا عملکرد شرکت نبوده است.

مطابق با آنچه که شرکت برنامه شفاف سازی خود اعلام کرده افزایش قیمت سهام «وآتوس» که قیمت آن را در روزهای گذشته از ۴۰۶ تومان به ۵۹۰ تومان رسانده است، دلیلی جز افزایش تقاضای به وجود آمده در بازار سهام ندارد وتغییر قیمت صرفاً تابع عرضه و تقاضا است. گفتنی است، نماد معاملاتی شرکت یاد شده در بازار پایه ب فرابورس معامله می‌شود و قیمت اسمی آن 35 تومان است.