۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به نوسان‌های 50 درصدی قیمت در روز جاری

۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
کد خبر: 345969
نگاهی به نوسان‌های 50 درصدی قیمت در روز جاری

رونق شکل گرفته در نمادهای سبک وزن‌تر بازار که طی هفته‌های اخیر منجر به افزایش قیمت در بسیاری از نمادها شده بود، امروز منجر به توقف چهار نماد در بورس و سه نماد در فرابورس شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ بورس و فرابورس امروز شاهد توقف چند نماد به دلیل نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت بود. بازار سهام کشور که هفته ابتدایی اسفند ماه سال جاری تاکنون رشد قابل توجهی را تجربه کرده است به دنبال افزایش قیمت بیش از ۵۰ درصد بهای سهام طی دوره یاد شده، توقف‌های بسیاری را شاهد بوده است.

 این رویه که در روزهای ابتدایی سال جاری قدرت بیشتری به خود گرفت، منجر به سقف شکنی در شاخص هم وزن شد. این رخداد بیش از هر چیز به دلیل قوت تقاضا در نمادهای قندی سیمانی و بسیاری از تک سهم‌هایی بود که در سایر گروه‌های حاضر در بازار سهام رشد قیمت غیر قابل پیش بینی ای را تجربه کردند.

به دنبال همین رویداد امروز نیز چندی از نمادهای بورسی و فرابورسی به دلیل نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی و ارائه توضیحات در خصوص افزایش یک‌باره بهای سهام خود شدند.

بر این اساس معاملات امروز در حالی پایان یافت که نمادهای «قشهد» متعلق به شرکت شهد، «دامین» متعلق به داروسازی امین، «قهکمت» متعلق به قند هکمتان و «قزوین» متعلق به شرکت قند قزوین در بورس تهران متوقف شدند.

در فرابورس نیز نماد های «پخش»، «سبزوا» و «سمایه» به ترتیب متعلق به شرکت‌های پخش البرز، سیمان لار سبزوار و بانک سرمایه موقتا از تابلوی معاملات فاصله گرفتند تا پس از ارائه توضیحات در خصوص صعود یک بار قیمت شفاف سازی کنند. گفتنی است، دلیل توقف نماد معاملاتی بانک سرمایه نوسان ۶۰ درصدی قیمت بوده است.