۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«اوان» یک گام دیگر به افزایش سرمایه 200 درصدی نزدیک‌تر شد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰
کد خبر: 345747
«اوان» یک گام دیگر به افزایش سرمایه 200 درصدی نزدیک‌تر شد

شرکت مبین وان کیش که در بازار سهام با نماد «اوان» شناخته می‌شود، موفق به کسب موافقت حسابرس به منظور افزایش سرمایه 200 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ صبح امروز خبر تایید افزایش سرمایه 200 درصدی شرکت مبین وان کیش بر روی تار نمای کدال درج شد. بر این اساس «اوان» می‌تواند در صورت موافقت سازمان بورس و دریافت مجوز مقتضی از سوی این سازمان، سرمایه خود را از مبلغ 10 میلیارد تومان به 30 میلیارد تومان افزایش دهد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور سرمایه گذاری در طرح های پیشنهادی آتی به منظور ایجاد توسعه درآمدی در حوزه های جاری فعالیت شرکت و ورود به بازارهای نو ظهورتدوین شده است.

گزارش توجیهی  این شرکت به منظور اجرای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت و بر اساس مفروضاتی مشتمل بر مفروضات ذهنی درباره رویدادهای آتی و اقدامات مدیریت تهیه شده است که انتظار نمی رود لزوما به وقوع بپیوندد. در نتیجه ، به استفاده کنندگان توجه داده می شود که این گزارش توجیهی ممکن است برای هدفه‌ایی جز هدف توصیف شده در بالا مناسب نباشد .

 مطابق با آنچه که در گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت آمده است

با توجه به سیاست های کلان شرکت، افزایش کسب درآمد و توانایی انجام امور جاری، افزایش توان مالی شرکت و دستیابی به جایگاه مناسب در مقایسه با شرکتهای مشابه جهت رقابت و توسعه عملیات، تحکیم وضعیت مالی شرکت و ایجاد شرایط لازم جهت سرمایه گذاری و توسعه فعالیت ها و اصلاح ساختار سرمایه را می توان از اهداف افزایش سرمایه نام برد که با عنایت به حجم بالای مطالبات سهامداران شرکت (بخشی از محل سود تقسیم شده در مجمع عمومی مورخ ۱۳۹۷به ازازی هر سهم 80 تومان و ما بقی از طریق اخذ مطالبات) قابل دست یابی خواهد بود.

بر اساس آنچه که شرکت اعلام کرده است، افزایش سرمایه از این محل مانع از خروج وجه نقد از شرکت خواهد شد. این مهم با توجه به پیش بینی های شرکت در خصوص رشد درآمدهای آتی، افزایش سرمایه شرکت به منظور تامین سرمایه در گردش مطلوب و فراهم نمودن امکان توسعه فعالیتهای فعلی و آتی، ضروری است.

مطابق با آنچه که شرکت در گزارش توجیهی قید کرده است: «با توجه به ترازنامه پیش بینی شده طی سنوات مالی آتی، مقایسه نسبت های مالی مالکانه و اهرمی شرکت در دو حالت انجام و عدم انجام افزایش سرمایه، نشان از بهبود ساختار مالی شرکت در حالت انجام افزایش سرمایه دارد.»