۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«زماهان» و «بزاگرس» ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی

۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸
کد خبر: 345499
«زماهان» و «بزاگرس» ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی

در نخستین دقایق معاملات امروز فرابورس ایران شاهد توقف دو نماد به دلیل نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت بود.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در نخستین دقایق معاملات امروز فرابورس ایران شاهد توقف دو نماد به دلیل نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت بود. این دو نماد که به شرکت‌های نیروگاه زاگرس کوثر و مجتمع تولید گوشت گوشت و مرغ ماهان تعلق دارند، پس از عرضه اولیه در اسفند ماه سال گذشته این نوسان قیمت را تجربه کردند.

بر این اساس نماد معاملاتی شرکت شرکت‌های نیروگاه زاگرس کوثر که در بازار دوم فرابورس با نماد «بزاگرس» معامله می‌شود، در حالی 26 اسفندماه سال 97 با قیمت 150 تومان به پرتفوی سهامداران راه یافت که در آخرین معاملات خود در روز جاری، به سطح قیمتی 234 به ازای هر سهم دست یافته است.

نماد معاملاتی «زماهان» نیز که به شرکت مجتمع تولید گوشت گوشت و مرغ ماهان دارد نیز امروز وضعیتی مشابه  داشت. این نماد که همچون «بزاگرس» در بازار دوم فرابورس معامله می‌شود امروز متوقف شد تا در خصوص تغییر قیمت از 400 تومان در زومان عرضه اولیه به 590 تومان، توضیح دهد.«زماهان» این افزایش قیمت را در 9 روز کاری و پس از ان که در تاریخ 27 اسفندماه عرضه اولیه شد، تجربه کرده است.

گفتنی است، این دو شفاف سازی به استناد ماده 12 مکرر 2 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران انجام شده است. از این رو به منظور رعایت دستورالعمل فوق الذکر ، ضروری است حداکثر ظرف مدت دو روز کاری سوالات و ابهامات مطرح شده در سامانه تدان توسط شرکت بررسی و پاسخ به آن ها مطابق اطلاعیه اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی افشا شود.