۰ نفر

نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران:

شفافیت و امنیت بورس کالا برای دلالان ناخوشایند است

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲
کد خبر: 345340
شفافیت و امنیت بورس کالا برای دلالان ناخوشایند است

بورس کالا در نوع خود مکان بسیار امنی برای معاملات است و همین امنیت و شفافیت آن برای برخی از دلالان ناخوشایند است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، حسن حسینقلی، نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه در سال ۱۳۹۷ تولید ایران با مشکلات زیادی در بخش های مختلف مواجه شد که به عقیده ی من صرفا و حدودا ۲۰ درصد از این مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه بود و نمی توان همه چیز را به گردن آن انداخت.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد از مشکلات موجود در تولید کشور به موجب تصمیمات یک شبه، برق آسا و بدون کارشناسی است.

نایب رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران در این خصوص تصریح داشت: دولت در راستای حمایت از اقتصاد و تولید ملی تلاش هایی کرده است تا بتواند اوضاع را بهبود ببخشد، این روزها در یک جنگ اقتصادی به سر می بریم و دشمنان از هیچ کاری برای زمین زدن ما فرو گذار نخواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: دولت در خصوص صادرات که شامل حمل و نقل دریایی است بسیار زحمت کشیده ضمن آنکه به کنترل قیمت ها از طریق بورس کالا پرداخت تا بتوانند عرضه و تقاضا را تا حدودی کنترل کنند.

نایب رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ما باید حتما توسعه صادرات را در اولویت قرار دهیم، تصریح کرد: توسعه صادرات مساوی است با رونق تولید و اشتغال کشور لذا تا به این موارد اساسی رسیدگی نشود مشکلات اقتصادی به قوت خود باقی خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت نرخی که بر روی ارز نیما و آزاد وجود دارد باید از میان برود گفت: بورس کالا در نوع خود مکان بسیار امنی برای معاملات است و همین امنیت و شفافیت آن برای برخی از دلالان ناخوشایند است.