۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«سنیر» به دلیل نوسان قیمت 50 درصدی متوقف شد/ آیا روند خوب سیمانی‌ها در عید همچنان ادامه پیدا خواهد کرد؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱
کد خبر: 345313
 «سنیر» به دلیل نوسان قیمت 50 درصدی متوقف شد/ آیا روند خوب سیمانی‌ها در عید همچنان ادامه پیدا خواهد کرد؟

با توجه به نوسان 50 درصدی قیمت سهام سیمان نی‌ریز، نماد معاملاتی این شرکت بورسی متوقف شد و باید در مورد دلایل این افزایش قیمت سهم، «سنیر» کنفرانس اطلاع رسانی برگزار کند.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ مدیریت عملیات بازار شرکت بورس تهران اعلام کرد: «به استناد ماده 17 مکرر 1 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران به اطلاع می‌رساند نماد معاملاتی «سنیر»  به علت نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر متوقف شد.

بر اساس اعلام بورس تهران، به منظور رعایت دستورالعمل فوق، ضروری است حداکثر ظرف مدت دو روز کاری سوالات و ابهامات مطرح شده در سامانه تدان توسط شرکت بررسی و پاسخ به آن ها مطابق اطلاعیه اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی افشا شود.

 این گزارش حاکیست، از اواسط دی ماه بود که شرکت‌های سیمانی با محرک قیمت افزایش این محصول در بورس در مسیر رشد قرار گرفتند و این روند طی بهمن‌ماه نیز با توجه به گزارش‌های ماهیانه و فصلی ادامه داشت، اما در اسفندماه این صنعت بورسی وارد فاز اصلاحی شد و قیمت‌های سیمانی‌ها متعادل شد، دوباره در واپسین روزهای اسفندماه سال گذشته نمادهای سیمانی رشد را آغاز کردند و در ایام نوروز این صنعت روزهای بسیار پر فروغی را پشت سر گذاشتند.

علت این موضوع را نیز می‌توان در این امر جستجو کرد که با توجه به کاهش حجم معاملات و حضور سرمایه‌گذاران در بازار طی نیمه نخستین فروردین ماه، نمادهای سیمانی مورد توجه اهالی بازار قرار گرفتند و با توجه به سوددهی آن‌ها، اقبال به سیمانی‌ها فزونی یافت، حال با توجه به این شرایط باید دید، تا چه زمانی سیمانی‌ها می‌توانند به رشد خود ادامه دهند.