۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت «ستران» ناشی از افزایش تقاضا بوده است

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۲
کد خبر: 345269
افزایش قیمت «ستران» ناشی از افزایش تقاضا بوده است

«ستران» با انتشار اطلاعیه‌ای در سایت کدال اعلام کرد که افزایش قیمت سهام این شرکت در روزهای اخیر که منجر به رشد 50 درصدی قیمت هر سهم شرکت سیمان تهران شده دلیلی جز افزایش تقاضا برای نماد یاد شده نداشته است.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ روز گذشته اطلاعیه شفاف سازی شرکت سیمان تهران (ستران) در خصوص نوسان قیمت سهام بر روی تارنمای کدال منتشر شد.این شفاف سازی پس از آن منتشر می‌شود که نماد معاملاتی شرکت سیمان تهران در روز های گذشته نوسان قیمت ۵۰ درصدی را تجربه کرده و هم اکنون در قیمت ۴۹۴ تومان متوقف شده است.

در نگاهی بلندمدت تر فاز افزایش قیمت نماد یاد شده که از از دی ماه سال گذشته آغاز شده است موجب شده تا قیمت هر سهم «ثتران» از ۱۵۱ تومان هفت ریال رشد خود را آغاز کند و طی این مدت ضمن کسب بازده حدود ۲۲۵ درصدی خود را به قیمت یاد شده برساند.

مطابق با آنچه که شرکت در شفاف سازی خود اعلام کرده است، افزایش قیمت سهام یاد شده تا مقطع فعلی صرفا به دلیل عرضه و تقاضا بوده و افزایش تقاضا برای سهام «ستران» موجب افزایش قیمت سهم شده است. آن طور که در شفاف سازی این شرکت آمده روند فعالیت شرکت تاکنون منجر به تغییر با اهمیت در صورتهای مالی و عملکرد مالی شرکت نشده و بنابراین تا تاریخ این گزارش روند سود سازی شرکت دچار دگرگونی این شده است.

گفتنی است، افزایش قیمت نماد این شرکت سیمانی همراه با صعود قیمت سایر نمادهای مستقر در صنعت سیمان رخ می‌دهد و طی این مدت نمادهای سیمانی بسیاری در مسیر سعود قیمت قرار گرفتهاند.