۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«ذوب» و تغییر یک رویه حسابداری/ «وپارس» موفق به فروش سهام زیر مجموعه نشد

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۲۸
کد خبر: 342353
«ذوب» و تغییر یک رویه حسابداری/ «وپارس» موفق به فروش سهام زیر مجموعه نشد

همزمان با پیشروی 1397 واحدی شاخص بورس و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس، 16 نماد بازگشایی و 11 نماد متوقف شدند و در این میان یک نماد نیز تعلیق شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در دومین روز از هفته روند صعودی شاخص بورس تهران ادامه یافت و این شاخص توانست ضمن کسب بازده 0.82 درصدی در روز جاری، طی رشدی هزار و 397 واحدی خود را به سطح 172 هزار و 522 واحد برساند. همزمان با پیشروی شاخص بورس و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس، 16 نماد بازگشایی و 11 نماد متوقف شدند و در این میان یک نماد نیز تعلیق شد.

«وپارس» موفق به فروش سهام زیر مجموعه نشد: نماد معاملاتی شرکت بانک‌پارسیان‌ «وپارس» با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص ناکامی در فروش دارایی، متوقف شد. برراین اساس شرکت اعلام کرده است که فروش سهام بانک پارسیان در شرکتهای گروه مالی بانک پارسیان و گروه داده پردازی بانک پارسیان از طریق مزایده به نتیجه نرسیده است. دلیل ناکامی شرکت در فروش این دو دارایی که مزایده آن در تاریخ 22 اسفندماه برگزار شده، عدم وصول پیشنهاد از سوی خریداران، عنوان شده است.

«وامید» و عاقبت فروش یک دارایی: نماد معاملاتی شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید «وامید» با توجه به لزوم افشای اطلاعات در خصوص معامله انجام شده فروش یک زیر مجموعه متوقف شد. بر این اساس «وامید» اعلام کرده است که شرکت بازتاب سهام توس به عنوان خریدار فروشگاه زنجیره ای رفاه از ایفاء تعهدات خود در مقابل شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید سر باز زده و تاکنون دو فقره چک اقساط خود را پرداخت نکرده است. از این رو موضوع به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه منعکس و شرکت سپرده گذاری موضوع فروش سهام مذکور را به شرکت کارگزاری بانک سپه ارسال کرده است.

«خودرو» به دنبال فروش سهام: نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو (خودرو) به دلیل لزوم اطلاع رسانی در خصوص فروش سهام بانک پارسیان متوقف شد.این شرکت اعلام کرده که در نظر داشته سهام شرکت‌های گروه در بانک پارسیان در بلوک های 10درصدی پس از رعایت تشریفات قانونی از طریق مزایده سازمان بورس به فروش برساند. با این حال از آنجا که هیچگونه درخواست خرید به این شرکت با موضوع مربوطه به شرکت ارائه نشده است، فروش این مقدار سهام بی نتیجه مانده است.

«جم» و لغو یک عرضه: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری به پتروشیمی جم تعلق داشت. این نماد که در بازار سهام با عنوان «جم» معامله می‌شود طی این روز خبر از لغو عرضه 52 درصد از سهام پتروشیمی امیرکبیر در فرابورس داد. پیش تر قرار بود تا امروز یک میلیارد و 872 میلیون سهم از سهام شرکت یاد شده با قیمت 1845 تومان در فرابورس عرضه شود.

«وسینا» متوقف شد: نماد معاملاتی بانک سینا به دلیل افشای اطلاعات در خصوص مزایده فروش 60 درصد سهام شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن متعلق به بانک سینا، متوقف شد. براین اساس شرکت اعلام کرده است که مزایده مذکور که قرار بود در روز دوشنبه 60 درصد سهام یک شرکت زیر مجموعه را به فروش برساند، لغو شده است. به دلیل تغییرات با اهمیت در پارامترهای تاثیرگذار در ارزش گذاری و تعیین قیمت پایه سهام شرکت و با عنایت به اینکه تاکنون هیچ شخص متقاضی جهت شرکت در مزایده مزبور مراجعه نکرده است ، آگهی مزایده مذبور لغو شده است.

«ذوب» و تغییر رویه حسابداری: نماد معاملاتی شرکت ذوب آهن اصفهان (ذوب) نیز طی این روز متوقف شد. دلیل توقف نماد این شرکت تغییر رویه های حسابداری و تغییر مبنای محاسبات مالیاتی از ماده 151 قانون مالیات های مستقیم به ماده 149 همین قانون بوده است. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که این تغییر رویه منجربه کاهش هزینه استهلاک از مبلغ 428 میلیارد تومان طبق نرخ های ماده 151 قانون مالیات های مستقیم به مبلغ 197 میلیارد تومان بر مبنای نرخ های ماده 149 قانون مالیات های مستقیم شده است. این رویداد با توجه به ماده 19 بخش مقررات و ضوابط اجرایی دارایی های استهلاک پذیر (اعمال مدت بیشتر و نرخ های کمتر) رخ داده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

photo_2019-03-17_22-19-14