۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مراسم معارفه«بیمه معلم» در فرابورس برگزار شد/افزایش سرمایه 150 میلیارد تومانی «ومعلم»طی سال آینده

۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 341538
مراسم معارفه«بیمه معلم» در فرابورس برگزار شد/افزایش سرمایه 150 میلیارد تومانی «ومعلم»طی سال آینده

امروز با حضور مدیران ارشد بیمه معلم نشست خبری عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام این شرکت، با حضور اهالی رسانه در ساختمان فرابورس ایران برگزار شد.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل شرکت بیمه معلم دراین نشست با اشاره به اینکه این بیمه در سال 1373تا سیس شد، اما در تیرماه سال ۱۳۸۶، پس از واگذاری بخش عمده سهام شرکت و بر اساس تصمیم سهامداران جدید، نام این شرکت به «بیمه معلم» تغییر یافت، گفت: این بیمه توانسته موفق به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی در تمامی رشته‌های بیمه زندگی،غیر زندگی و اتکایی شود.

 تحسیری با بیان اینکه بیمه معلم به عنوان قدیمی‌ترین شرکت بیمه خصوصی در عرضه تمامی خدمات بیمه‌ای فعال است، اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه شرکت 150 میلیارد تومان است، از سویی بیمه معلم با عملکرد مناسبی که از خود برجای گذاشته، توانسته در بین 9 شرکت برتر بیمه ای کشور قرار بگیرد.

در ادامه این نشست غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس هیات مدیره شرکت بیمه معلم نیز با تاکید بر اینکه به دلیل پیشبرد عملیاتی برنامه استراتژیک بیمه معلم، شفافیت حساب‌های این شرکت به طور کامل انجام شده، اضافه کرد:کمیته مطالبات بیمه معلم، مطالبات این شرکت را به حداقل ممکن رسانده است.

 کرد زنگنه با اشاره به اینکه پرتفوی بیمه معلم از 260 میلیارد تومان به 1.6 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و رشد 5 برابری را تجربه کرده، گفت: در چند سال گذشته شرکت بیمه معلم سودده شده و بدهکاری‌های خود را به حداقل رسانده است.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه معلم با توجه به قراردادهایی که این شرکت در حال نهایی کردن آن است، پیش بینی می‌شود سود مناسبی عاید این بیمه شود، ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت کشتیرانی ایران تحریم بود، بیمه معلم نیز تحریم شد، اما طی سال 2015 با رای دادگاه تحریم شرکت برداشته شد، اما با روی کار آمدن ترامپ دوباره تحت تحریم آمریکا قرار گرفتیم، ولی از این بابت مشکلی وجود ندارد.

این گزارش حاکیست، آرش بیگلریان معاون مالی بیمه معلم نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در ایام منتهی به عرضه اولیه شرکت در فرابورس، در دومناقصه مهم شرکت مخابرات و شرکت ملی نفتکش برنده شدیم، گفت: همچنین برای تحقق پیش بینی سود سال آینده قصد داریم، در مناقصات مهم شرکت کرده و با قیمت مورد تائید بانک مرکزی مناقصه را از آن خود کنیم.

 معاون مالی بیمه معلم همچنین از قصد این شرکت برای افزایش سرمایه از 150 میلیارد تومان فعلی به 300 میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهام داران در سال آینده طی دو نوبت خبر داد.