۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«وسینا» و عدم وجود متقاضی برای سهام/ دو نماد تعلیق شدند

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 340099
«وسینا» و عدم وجود متقاضی برای سهام/ دو نماد تعلیق شدند

در آخرین روز هفته 21 نماد متوقف، دو نماد تعلیق و هفت نماد بازگشایی شدند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز را با رشدی 233 واحدی به پایان برد. این افزایش 0.14 درصدی که در نهایت شاخص را به سطح 162 هزار و 827 واحد رساند، تحت تاثیر نمادهایی همچون «فارس»، «وبملت» و «شبندر» رخ داد. در آخرین روز هفته 21 نماد متوقف، دو نماد تعلیق و هفت نماد بازگشایی شدند.

«ونفت» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت) به دلیل لزوم ارائه اطلاعات در خصوص واگذاری 96 درصد سهام شرکت تابعه جوی گستر نفت، متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که مزایده یاد شده به دلیل عدم وجود برنده بدون نتیجه پایان یافته است.

«پخش» و اصلاح یک شفاف سازی: نماد معاملاتی شرکت پخش البرز (پخش) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص عدم الصاق صحیح فایل در گزارش قبلی و اصلاح مجدد آن، متوقف شد. این شرکت اعلام کرد که طی توافقات انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طی 6 ماهه دوم سال 1397 بالغ بر 182 میلیارد تومان از مطالبات این شرکت از طریق اخذ اوراق اخزا تسویه و فرآیند انتقال اوراق به نام شرکت پخش البرز به اتمام رسیده است. در حال حاظر انتقال اوراق به شرکت های تأمین کننده کالا در جریان بوده و با توجه به عدم اتمام فرآیند انتقال به نام شرکت های طرف قرارداد آثار سود و زیانی از این بابت در حال حاضر مشخص نیست. لکن با توجه به استراتژی های این شرکت در تأمین کالا، انتقال اوراق به تأمین کنندگان در شرایطی صورت می پذیرد که می تواند آثار مساعد بر عملکرد شرکت و افزایش در تعاملات سازنده با تأمین کنندگان را به همراه داشته باشد.

«وسینا» و عدم وجود متقاضی برای سهام: نماد معاملاتی بانک سینا (وسینا) دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری بود. دلیل توقف این نماد شفاف سازی در مورد آگهی مزایده فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین (نوبت پنجم) بوده است. شرکت اعلام کرده است که در راستای اجرای مفاد ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید و سیاست کاش سرمایه گذاریهای متعلق به بانک سینا و مصوبه هیات مدیره محترم بانک در خصوص انتشار آگهی مزایده فروش 10 درصد ازسهام بانک در شرکت توسعه اعتماد مبین و اتمام مهلت شرکت در مزایده تا پایان روز سه شنبه  هفت اسفند و عدم وجود متقاضی جهت شرکت در مزایده ، جلسه بازگشایی پاکتهای مزایده در تاریخ هشت اسفند 97 برگزار نشد.

«فلوله» به دنبال فروش سهام یک شرکت: نماد معاملاتی شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) متوقف شد تا در خصوص فروش قسمتی از سهام شرکت آلیاژهای نشکن ساز توسط شرکت لوله و ماشین سازی ایران شفاف سازی کند. مزایده فروش قسمتی از سهام شرکت آلیاژهای نشکن ساز توسط شرکت لوله و ماشین سازی ایران که روز گذشته برگزار شد به دلیل عدم دریافت پیشنهاد قیمت به نتیجه مورد نظر نرسیده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971215