۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توضیحات «سمگا» در خصوص تفاهم نامه ساخت 31 هتل/ طرحی که از کاغذ فراتر نرفته است

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲
کد خبر: 339315
توضیحات «سمگا» در خصوص تفاهم نامه ساخت 31 هتل/ طرحی که از کاغذ فراتر نرفته است

«سمگا» ضمن ارائه توضیحاتی در مورد تفاهم امضا شده میان این شرکت با شرکت گروه میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سما)، انجام تعهدات ذکر شده میان این دو شرکت را منوط به ارائه برنامه برای ساخت 31 هتل از سوی «سمگا» دانست.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ روز گذشته نماد معاملاتی «سمگا» به ارائه شفاف سازی در خصوص یک شایعه پرداخت.  این نماد که متعلق به گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران ایران است، طی ارائه توضیحاتی در خصوص تفاهم امضا شده میان این شرکت با شرکت گروه میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سما)، انجام تعهدات ذکر شده میان این دو شرکت را منوط به ارائه برنامه برای ساخت 31 هتل از سوی «سمگا» دانست. داستان از آنجا شروع می‌شد که دو شرکت یاد شده طی امضای تفاهم نامه‌ای از قصد خود برای جهت ایجاد ۳۱ هتل در ۳۱ استان کشور و نیز ایجاد تاسیسات گردشگری به صورت یکپارچه در سراسر کشور پرده برداشتند.

همانگونه که در مفاد ۴-۲ تفاهم نامه درج شده دریافت موافقت اصولی توسط شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) منوط به ارائه برنامه زمان بندی برای ساخت ۳۱ هتل به سازمان میراث است که این امر تا کنون از سوی شرکت اجرائی نشده است. همچنین پس از اجرای مفاد ۴-۲ تفاهم نامه و دریافت موافقت اصولی شرکت باید اقدامات لازم را در خصوص مراحل امکان یابی و تملک زمین و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در هریک از استان‌ها به صورت جداگانه با انعقاد قراردادها و توافقنامه‌های مربوطه انجام دهد.

بنابر شفاف سازی انجام شده شرکت در نامه ارسال شده به مدیر اداره نظارت بر ناشران فرابورسی ایجاد هر گونه هتل و تأسیسات گردشگری شرکت می بایست مراحل قانونی و مجوزات لازم را در هر یک از استان ها به صورت جداگانه اخذ کند.

لازم به توضیح است، اجرای هر گونه هتل و تأسیسات گردشگری پس از آن صورت خواهد گرفت که اعطاء تسهیلات مالی از طریق منابع صندوق توسعه ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران انجام شود. به همین دلیل از انجا که تا کنون هیچ کار عملیاتی برای انجام پروژه‌های موضوع قرارداد انجام نشده است، تفاهم یاد شده تا کنون هیچ رویداد مالی نداشته است.

مضافا اجرای هر گونه هتل و تأسیسات گردشگری پس از طی مراحل یاد شده منوط به اعطاء تسهیلات مالی از طریق منابع صندوق توسعه ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانتفکیک انجام دهد.

گفتنی است، این تفاهم نامه که در سال جاری به امضا رسیده است از تاریخ 25 بهمن ماه امسال تا 25 بهمن ماه سال 99 اعتبار دارد و در صورتی که طرفین آن ادامه آن را سودمند ارزیابی کنند می‌توانند آن را تمدید کنند.