۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«چکاپا» و تعیین تکلیف سود انباشته/ مجوز افزایش سرمایه گروه صنایع کاغذ پارس صادر شد

۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۵
کد خبر: 338781
«چکاپا» و تعیین تکلیف سود انباشته/ مجوز افزایش سرمایه گروه صنایع کاغذ پارس صادر شد

مجوز افزایش سرمایه نماد معاملاتی «چکاپا» متعلق به گروه صنایع کاغذ پارس از سوی سازمان بورس صادر شد. بر این اساس شرکت می‌تواند تا از محل سود انباشته، سرمایه خود را 26 درصد افزایش دهد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در روز جاری شفاف سازی چند شرکت در خصوص افزایش سرمایه بر روی تارنمای کدال رفت که یکی از آنها متعلق به گروه صنایع کاغذ پارس (چکاپا) بود. بر این اساس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور اعلام کرده است که تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت گروه صنایع کاغذ پارس  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است. بنا براین شرکت یاد شده بر اساس رسیدگی انجام شده تا 60 روز پس از صدور این مجوز مجاز به افزایش سرمایه خواهد بود.

در این راستا سازمان اشاره کرده است که مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

بر این اساس گروه صنایع کاغذ پارس می‌تواند سرمایه خود را از میزان 104 میلیارد تومان فعلی به 131 میلیارد و 560 میلیون تومان افزایش دهد. افزایش سرمایه یاد شده که از محل سود انباشته اعمال خواهد شد با موضوع جبران مخارج سرمایه‌گذاری انجام شده و تامین مخارج مورد نیاز به منظور تکمیل طرح شرکت پارس طبیعت سلولز مورد تایید سازمان قرار گرفته و در وصرتی که در موعد مققر انجام نشود نیازمندبررسی و تایید دوباره سازمان بورس خواهد بود.