۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نمادهای دلاری حامی رشد شاخص بورس/ فلزی - معدنی‌ها همچنان بیشترین سهم را در سبزپوشی نماگر اصلی بازار دارند

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۸
کد خبر: 338103
نمادهای دلاری حامی رشد شاخص بورس/ فلزی - معدنی‌ها همچنان بیشترین سهم را در سبزپوشی نماگر اصلی بازار دارند

شاخص بورس تهران امروز بازدهی 0.46 درصدی را کسب کرد. این شاخص که در روز جاری رشد 763 واحدی را در کارنامه خود ثبت کرد با تاثیرپذیری از نمادهای فلزی و «وبملت» توانست خود را به سطح 166 هزار و 793 واحد برساند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ سومین روز از هفته با رشد 763 واحدی شاخص بورس تهران در حال سپری شدن است. بازار سهام امروز را در حالی آغاز کرد که به دلیل ادامه دار شدن افزایش شاخص در روزهای اخیر، صعود نماگر اصلی بازار طی این روز نیز دور از انتظار نبود.

مهمترین نماگر اصلی بازار سهام که از 28 بهمن ماه سال جاری مسیری صعودی را در پیش گرفته است، طی این مدت توانسته بازده 6.8 درصدی را برای بورس به ثبت برساند. بر این اساس بازدهی یاد شده که در پی رونق معاملات نمادهای فلزی – معدنی شکل گرفته است، طی این روز همچنان برقرار ماند و توانست 0.46 درصد بر ارتفاع شاخص بیافزاید. با این وجود رشد امروز شاخص تنها به واسطه رشد قیمت در نمادهای یاد شده نبود.

 طی این روز بورس و فرابورس شاهد درخشش نمادهایی از صنایع شیمیایی، بانکی، قندی و غیره بود. بازار که این روزها به علاوه قیمت‌های جهانی تحت تاثیر گزارش‌های ماهانه نیز قرار دارد، این روزها و به واسطه اخبار خوبی که در برخی از نمادها به گوش می‌خورد با تقاضای مناسب در پاره‌ای از نمادهای غیر دلاری نظیر «وبملت» و «غبشهر» مواجه شده است. در این روز اگرچه به مانند روزهای گذشته شاهد وجود صف خرید در نمادهای فلزی و معدنی نظیر «کگل»، «فولاد» و «فملی» نبودیم با این حال این نمادها بیشترین تاثیر را بر حرکت مثبت قیمت‌ها در بازار سهام داشتند. همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم غلبه تقاضا بر عرضه تولیدات فلزی – معدنی در بازارهای جهانی موجب رشد قیمت این نمادها در بازار داخلی شده است.

 

آمار و ارقام بازار

شاخص بورس تهران در سومین روز هفته رشدی 763 واحدی را به ثبت رساند. حرکت امروز شاخص که در نهایت آن را به سطح 166 هزار و 793 واحد رساند بیش از هر چیز به واسطه افزایش قیمت در نمادهای دلاری روی داد. گفتنی است، حجم معاملات امروز بورس تهران سه میلیارد سهم و ارزش معاملات آن 873 میلیارد تومان بوده است.

 

ترین‌های بورسی

 معاملات بورس تهران امروز در حالی پایان یافت که نمادهای فلزات اساسی با مجموع ارزش معاملات 84 میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، گروه ‌های بانکی، خودرو، شیمیایی و خرده فروشی نیز به ترتیب جایگاه‌های دوم تا پنجم در این زمینه را به خود اختصاص دادند. در میان نمادها نیز بیشترین تاثیر بر عملکرد شاخص را نمادهای «فولاد»، «وبملت» و «فملی» از خود به نمایش گذاشتند.

 

 کوتاه از فرابورس

شاخص آیفکس معاملات روز جاری را در حالی به پایان برد که با رشد  19.5 واحدی مواجه شد. گفتنی است، این شاخص بیشترین تاثیر را «مارون»، «ذوب» و «دماوند» پذیرفته است. ارزش معاملات فرابورس طی امروز  500 میلیارد تومان رسید، حجم معاملات نیز بالغ 914 میلیون سهم بود.