۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ایران‌خودرو بلوک 33 درصدی بانک‌پارسیان را به مزایده گذاشت/ متقاضیان باید توسط بانک مرکزی تائید اهلیت شوند

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲
کد خبر: 337644
 ایران‌خودرو بلوک 33 درصدی بانک‌پارسیان را به مزایده گذاشت/ متقاضیان باید توسط بانک مرکزی تائید اهلیت شوند

با توجه به قوانین بانک مرکزی، «خودرو» درصدد است، سهام خود در «وپارس» را به صورت بلوکی و حداکثر بلوک‌های 10 درصدی به فروش برساند.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ گروه صنعتی ایران خودرو، به عنوان بزرگترین خودروساز کشور، قصد دارد سهام 33 درصدی خود در بانک پارسیان را به صورت بلوکی و با تائید بانک مرکزی واگذار کند. 

بر این اساس، «خودرو» طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بدینوسیله به اطلاع عموم می‌رساند، شرکت ایران خودرو (سهامی عام) در راستای اجرای الزام و رعایت قوانین و مقررات جاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد، سهام شرکت‌های گروه در بانک پارسیان را در بلوک های حداکثر ۱۰ درصدی پس از رعایت تشریفات قانونی از طریق مزایده عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار نماید.»

پس از اعلام درخواست متقاضیان، اهلیت و صلاحیت آن‌ها برابر با قوانین بانک مرکزی طی انجام فرایند بررسی و مذاکره، احراز و سپس مجوز شرکت در مزایده صادر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ایران خودرو که از سهام‌داران اصلی بانک پارسیان به حساب می‌آید، با توجه به قوانین بانک مرکزی، باید از سهام «وپارس» خارج شود و به همین خاطر نیز درصدد واگذاری سهام خود به صورت بلوکی است.