۰ نفر

مدیرعامل فرابورس عنوان کرد؛

اطلاعات گسترده و دسترسی آسان ضرورت توسعه معاملات الگوریتمی است/ برای انجام این نوع معاملات، باید یک پایگاه داده در اختیار عموم قرار داده شود

۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۸
کد خبر: 337183
اطلاعات گسترده و دسترسی آسان ضرورت توسعه معاملات الگوریتمی است/ برای انجام این نوع معاملات، باید یک پایگاه داده در اختیار عموم قرار داده شود

مدیر عامل فرابورس با بیان اینکه معاملات الگوریتمی یکی از مهم‌ترین روش های داد و ستد در بازار‌های سرمایه دنیا است، گفت: حجم گسترده‌ای از معاملات بورسی در جهان با این روش انجام می شود.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ روز جاری نخستین رقابت معاملات الگوریتمی بازار سرمایه به پایان رسید و در حاشیه این مسابقات امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در جمع اصحاب رسانه گفت: برای توسعه معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه، می بایست تکنولوژی‌ها را به روز کنیم.

وی افزود: دراین رابطه باید، سامانه توانایی مدیریت کردن دستورات خرید و فروش را به صورت لحظه‌ای و حتی میکرو ثانیه ای داشته باشد که این امر نیازمند زیرساخت، نرم افزار‌ها  وسخت افزارهای لازم است.

هامونی با اشاره به اینکه در زمینه داده، باید یک پایگاه داده در اختیار عموم قرار داده شود، وی افزود: حوزه برخی از داده‌ها در بازار سرمایه نیستند،‌ برای مثال داده‌های بین‌المللی، بازارهای جهانی، ‌ارز و.. همگی برای یک تحلیل مورد نیاز است و باید در اختیار تیم تحلیلی قرار بگیرد.

 وی با بیان اینکه معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه بهترین محل برای به کارگیری علم دانش آموختگان رشته‌های کمی است که می توانند ثروت آفرینی کنند، گفت: فارغ التحصیلان رشته هایی همچون آمار، فیزیک کوانتوم، کامپیوتر، ریاضی، برق و کنترل و ... مخاطبان اصلی معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه هستند که با روش های علمی و آماری می توانند به کمک عمق بخشی بازار سرمایه بیایند.