۰ نفر

مدیرعامل بورس انرژی مطرح کرد؛

صندوق پروژه در پروژه‌‎های زیرساختی و کلان قابل استفاده است

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۱۹
کد خبر: 336883
صندوق پروژه در پروژه‌‎های زیرساختی و کلان قابل استفاده است

مدیرعامل بورس انرژی گفت: صندوق پروژه‌ها در پروژه های زیرساختی و کلان مختلفی از قبیل طرح های نفتی و گازی بلندمدت قابل استفاده است و باید در بلندمدت در جذب منابع مالی تمامی حوزه های انرژی کشور به این صندوق ها اتکاء شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، سید علی حسینی،مدیر عامل بورس انرژی ایران در نشست «تأمین مالی مردمی پروژه های کلان بخش انرژی از طریق صندوق های سرمایه گذاری پروژه» در پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی  ضمن ارائه یک مطالعه در رابطه با تأمین مالی مردمی پروژه های کلان بخش انرژی از طریق صندوق سرمایه گذاری پروژه گفت: در حوزه مالی مرتبط با بازار سرمایه هم به لحاظ دانش آن و هم به لحاظ منابع مالی مورد نیاز باید به ظرفیت های داخلی اتکاء داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه انرژی برای افزایش ظرفیت های تولیدی بسیار اهمیت دارد، گفت: برای این سرمایه گذاری نیاز به منابع مالی است که یکی از راهکارهای اساسی تأمین این منابع مورد نیاز استفاده از ظرفیت صندوق های سرمایه گذاری پروژه است.

حسینی گفت: ابتدا در سازمان بورس، ایده صندوق پروژه برای حل مشکلات حقوقی و مالی جمع آوری منابع مردمی مطرح شد تا این تأمین مالی ها در فضایی شفاف و با ریسک مدیریت شده انجام شود.

حسینی ادامه داد: بعد از آن در بورس انرژی ایده صندوق پروژه ها شکل گرفت که در طی ۴ سال عملیاتی شد و اکنون منابع در این صندوق ها بر اساس یک فرآیندِ متناسب با پیشرفت پروژه تخصیص داده می شود.

حسینی گفت: صندوق پروژه ها در پروژه های زیرساختی و کلان مختلفی از قبیل طرح های نفتی و گازی بلندمدت قابل استفاده است و باید در بلندمدت در جذب منابع مالی تمامی حوزه های انرژی کشور به این صندوق ها اتکاء شود.