۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«غفارس» و «دتهران» پیگیر سود انباشته/ «کمرجان» خواستار افزایش سرمایه از محل آورده نقدی شد

۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
کد خبر: 336546
«غفارس» و «دتهران» پیگیر سود انباشته/ «کمرجان» خواستار افزایش سرمایه از محل آورده نقدی شد

درخواست افزایش سرمایه برای نمادهای «کمرجان»، «غفارس» و «دتهران» بر روی تارنمای کدال قرار گرفت.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در هفته‌های اخیر، با نزدیک شدن به ایام پایان سال و داغ‌تر شدن تب و تاب افزایش سرمایه‌ها شاهد افزایش شمار شرکت‌هایی هستیم که قصد دارند از این طریق دست به اصلاح ساختار مالی و یا از شر ماده 141 قانون تجارت خلاص شوند. امروز نیز به مانند خیلی از همین روزها سه شرکت در خصوص افزایش سرمایه خود در سایت کدال به شفاف سازی پرداختند که از این میان دو افزایش سرمایه از محل سود انباشته و یکی دیگر از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی بود.

 

«کمرجان» و افزایش سرمایه از محل آورده نقدی

امروز «کمرجان» خبر از تصمیم هیئت مدیره به انجام افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار که این نماد متعلق به ان است خبر داد. بر این اساس مقرر شده تا با توجه به ماده سه دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و در صورت موافقت این سازمان، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی  افزایش سرمایه دهد. این افزایش سرمایه که در صورت صدور مجوز به منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی و جبران مخارج سرمایه ای رخ داده، انجام خواهد شد، سرمایه شرکت را از چهار میلیارد تومان به هفت میلیارد تومان افزایش خواهد داد که از افزایش سرمایه 75 درصدی حکایت دارد .

 

«غفارس» و «دتهران» پیگیر سود انباشته

«غفارس» و «دتهران» دو نماد دیگری بودند که در این روز افزایش سرمایه خود و جزئیات آن را برای بازار سرمایه شرح دادند. این دو نماد که در نظر دارند تا از محل سود انباشته افزایش سرمایه بدهند دلیل خود برای انجام این افزایش ‌ها را جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت عنوان کرده‌اند. بر این اساس «غفارس» اعلام کرده است که در نظر دارد تا افزایش سرمایه‌ای به میزان 22.35 درصد را از محل یاد شده اعمال کند. در صورتی که این افزایش سرمایه به تصویب سازمان بورس برسد، سرمایه شرکت یاد شده از 20 میلیارد تومان به 24 میلیارد و 470 میلیون تومان خواهد رسید. «دتهران»  که نماد معاملاتی شرکت داروسازی تهران دارو در بازار سهام است نیز وضعیتی مشابه «غفارس» دارد. این شرکت که قبلا درخواست افزایش سرمایه خود از مبلغ چهار میلیارد تومان به شش میلیون تومان را ارائه کرده بود امروز پس از آنکه ایرادات وارده در خصوص متن گزارش اظهار نظر بازرس قانونی و گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه را اصلاح کرد، بار دیگر آن را در سایت کدال درج کرد. گفتنی است، شرکت دلیل این افزایش سرمایه را جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت به واسطه تقسیم سود بین سهامداران عنوان کرده است. بنا بر آنچه که «دتهران» مدعی است عدم انجام افزایش سرمایه  موجب کاهش میزان خرید مواد اولیه و در نتیجه کاهش تولید و فروش می‌شود که در نهایت به کاهش منافع سهامداران خواهد انجامید.