۰ نفر

کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین؛

عدم اطمینان به آینده، مانع ورود سرمایه جدید به بازار سهام شده است/ محرک خاصی برای رشد قیمت‌ها در بورس وجود ندارد

۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۴
کد خبر: 336295
عدم اطمینان به آینده، مانع ورود سرمایه جدید به بازار سهام شده است/ محرک خاصی برای رشد قیمت‌ها در بورس وجود ندارد

دوتن ازکارشناسان بازار سرمایه معتقدند، تا زمانیکه پول جدیدی به بورس وارد نشود و سرمایه گذاران نسبت به آینده اطمینان نداشته باشند، وضعیت فعلی بورس تغییری نخواهد کرد.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ بازارسهام این روزها روند خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، از سویی برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم، نقدینگی از بورس خارج شده است.

 بر همین اساس، علیرضا کدیور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین در رابطه با وضعیت معاملات بازار سهم طی روز جاری گفت: در ابتدای ساعات داد و ستد به دلیل افزایش قیمت جهانی نفت طی روزهای پنجشنبه و جمعه، سهام شرکت‌های پالایشی با رشد مواجه شد و چون این نماد‌ها تاثیر زیادی بر روش شاخص کل دارند، این متغیر بازار افزایش روبرو شد.

وی ادامه داد: اما در ادامه معاملات و با توجه به روند نزولی سایر گروه‌های بازار، شاخص کل نیز با ریزش روبرو شد و در انتها نیز با کاهش 196 واحدی همراه بود.

کدیور با اشاره به اینکه مدت زیادی است پول جدید به بازار وارد نشده، اظهار داشت: از سویی سرمایه‌های بورس نیز به دلیل جذابیت بازارهای موازی، جذب آن‌ها شده است. همچنین به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران حس می‌کنند ریسک‌های منفی بازار زیاده شده، رغبت و میلی برای حضور در بازار سهام ندارند.

همچنین ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه نیز در گفتگو با اقتصاد آنلاین در مورد وضعیت کلی بازار سهام گفت: در حال حاضر محرک خاصی برای رشد بورس وجود ندارد و تا زمانیکه این محرک وجود نداشته باشد، نمی‌توان انتظار رشد داشت.