۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بورس و فرابورس پذیرای دو عرضه اولیه/ تاریخ عرضه «زفکا» و «افق» اعلام شد

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 334648
بورس و فرابورس پذیرای دو عرضه اولیه/ تاریخ عرضه «زفکا» و «افق» اعلام شد

در هفته‌های پیش رو شاهد عرضه سهام دو شرکت «افق» و «زفکا» در بازار سهام خواهیم بود. این در حالی است که ورود «تنوین» که به تازگی جلسه معارفه آن برگزار شده نیز در هفته‌های آتی دور از انتظار نخواهد بود.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در هفته‌های پیش رو بازار شاهد دو عرضه اولیه خواهد بود. این دو عرضه که یکی در بورس و دیگری در فرابورس انجام خواهد شد، در شرایطی پیش روی بازار سهام و فعالانش قرار گرفته که در روزهای ابتدایی ماه جاری شاهد عرضه اولیه نماد معاملاتی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) به بازار بودیم. این در حالی است که ورود «تنوین» که به تازگی جلسه معارفه آن برگزار شده نیز در هفته‌های آتی دور از انتظار نخواهد بود.

 

«افق» در کنار «قاسم»/ پنج درصد سهام کوروش در راه بورس

روز گذشته اعلام شد که نماد معاملاتی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش که روز دوشنبه 10 دی ماه معارفه آن انجام شده بود، در روز 27 بهمن ماه سال جاری به جمع نمادهای بورسی می‌پیوندد. عرضه سهام این شرکت که نماد آن در بازار سهام با نماد «افق» شناخته خواهد شد در خرده فروشی، به استثنای وسایل نقلیه موتوری انجام می‌شود. در این عرضه اولیه مقرر شده تا تنها پنج درصد از 50 سهم شرکت در بازار عرضه شود. گفتنی است، عرضه یاد شده که زمان ثبت سفارش آن در همان روز عرضه اعلام خواهد شد کف قیمتی 1600 تومانی دارد و پیش بینی می‌شود که در سقف قیمت تعیین شده یعنی هزار و 695 تومان به دست خریداران برسد. شایان ذکر است که این عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ بوده و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی در  این عرضه 200 سهم خواهد بود.

photo_2019-02-07_11-29-34

«زفکا» بر روی تابلوی فرابورس

دیگر نمادی که در روز گذشته خبر عرضه اولیه آن به بازار مخابره شد، عرضه سهام کشت و دامداری فکا (زفکا) بود. این شرکت فرابورسی که در 20 خرداد سال جاری در فرابورس ایران پذیرش شده، با نماد معاملاتی "زفکا" وارد چرخه معاملات خواهد شد. لازم به ذکر است که «زفکا» در گروه زراعت و خدمات وابسته، زیر گروه کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته به فعالیت خواهد پرداخت. بر این اساس مقرر شده تا یکصد و هشتاد و هشتمین شرکت فرابورسی با پنج درصد از سهام خود در این عرضه وارد بازار شود. بنا براین انتظار می‌رود تا 60 هزار از سهام شرکت یاد شده در هفته آتی وارد پرتفوی متقاضیان شود. گفتنی است، مطابق با آنچه که در اطلاعیه عرضه این نماد آمده دامنه ثبت سفارش در این نماد 820 تا 830 تومان بوده و حداکثر سهام قابل خریداری برای هر نفر 600 سهم خواهد بود.

photo_2019-02-07_10-01-39