۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«غچین» به دنبال افزایش سرمایه 220 درصدی از محل سود انباشته

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷
کد خبر: 334499
«غچین» به دنبال افزایش سرمایه 220 درصدی از محل سود انباشته

شرکت مجتمع کشت و صنعت چین چین «غچین» اعلام کرده است که در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 10 میلیارد تومان به 32 میلیارد تومان افزایش دهد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در حالی که آخرین روز معاملاتی هفته کم کم رو به پایان است، «غچین» از قصد خود مبنی بر افزایش سرمایه 220 درصدی از محل سود انباشته خبر داده است. بر این اساس شرکت مجتمع کشت و صنعت چین چین (غچین) اعلام کرده که به منظور استفاده از مشوق مالیاتی مصوب 26 تیرماه سال جاری که در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسیده است، در نظر دارد تا سرمایه خود را از 10 میلیارد تومان به 32 میلیارد تومان افزایش دهد.

بنا بر آنچه که از سوی شرکت اعلام شده است، افزایش سرمایه در نظر گرفته شده از محل سود انباشته بوده و در جهت توسعه خطوط تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و همچنین کاهش نیاز به اخذ تسهیلات از شبکه بانکی صورت می‌گیرد. این تصمیم پس از ان اتخاذ شده که معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌‌ها که در قانون بودجه سال  97 به تصویب مجلس رسید. پس از این رویداد هیات دولت نیز اعلام کرد که  برای حمایت از بازار سرمایه شرکت‌هایی که از محل سود انباشته مربوط به سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 96 و پیش از آن افزایش سرمایه بدهند از پرداخت مالیات معاف خواهند شد. اخیرا سازمان امور مالیاتی زمان مقرر برای استفاده از این معافیت را تا پایان سال جاری اعلام کرد، به نظر می‌رسد که همین محدودیت زمانی نیز عاملی شده تا در این روزها شاهد افزایش تعداد شرکت‌هایی باشیم که تمایل دارند سود انباشته خود را به سهام جدید تبدیل کنند.

در همین راستا نیز شرکت چین چین اعلام کرده است که قصد دارد از عواید حاصل از انجام افزایش سرمایه خط تولید کنسرویجات خود را توسعه بدهد. بر این اساس «غچین» نرخ سود  مورد انتظار این پروزه را 15 درصد در نظر گرفته و اعلام کرده است که سود یاد شده طی 48 ماه در صورت‌های مالی سال‌های 99 تا 1402 قابل شناسایی خواهد بود. گفتنی است، این افزایش سرمایه که در تاریخ 1397/11/09 به تصویب هیئت مدیره رسیده، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است و در صورتی که مورد موافقت بازرس قانونی و سازمان بورس قرار بگیرد، قابل اعمال خواهد بود.