۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

فروش «سفانو» فراتر از پیش بینی‌ها/ قیمت یک محصول «خنصیر» افزایش یافت

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۵۲
کد خبر: 334286
فروش «سفانو» فراتر از پیش بینی‌ها/ قیمت یک محصول «خنصیر» افزایش یافت

در خلال رشد 350 واحدی شاخص بورس تهران و به موجب پیام‌های صادره از سوی ناظران بورس و فرابورس پنج نماد متوقف و شش نماد بازگشایی شدند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران امروز نیز به حرکت رو به رشد خود ادامه داد و توانست با ثبت رشد 350 واحدی برای روز جاری، روز خود را در سطح 158 هزار و 394 واحد به پایان ببرد. در خلال این رشد و به موجب پیام‌های صادره از سوی ناظران بورس و فرابورس پنج نماد متوقف و شش نماد بازگشایی شدند. در این روز نماد معاملاتی (وثخوز)  تنها نمادی بود که به دلیل نوسان قیمت بیش از 60 درصد در نماد اصلی، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ناشر متوقف شد. در این بین سایر نمادها به جز «خنصیر» و «سفانو» به دلایلی به غیر از شفاف سازی متوقف شدند. در این روز «سفانو» از احتمال افزایش میزان صادرات خود به اندازه ای بیش از میزان بپیش بینی شده برای زمستان خبر داد و «خنصیر» اعلام کرد که قیمت میل لنگ ای اف سون که به شرکت «ساپکو» می فروشد را افزایش داده است.

در میان بازگشایی‌های انجام گرفته در روز جاری نیز دو بازگشایی از اهمیت بیشتری برخوردار بود. در این روز نماد دو شرکت پتروشیمی خراسان (خراسان) و شرکت بورس کالای ایران (کالا) به دلیل انتقال از فرابورس به بورس، بر روی تابلوی بورس تهران گشایش یافتند.

«خنصیر» و افزایش قیمت میل لنگ: نماد معاملاتی شرکت مهندسی نصیر ماشین «خنصیر» با توجه به لزوم ارائه اطلاعات در خصوص افزایش قیمت قرارداد میل لنگ ای اف سون از شرکت ساپکو، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که طی قرار دادی که با شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو به مبلغ 11 میلیارد تومان منعقد کرده است، قیمت میل لنگ موتور ای اف سون خود را افزایش خواهد داد.

فروش «سفانو» فراتر از پیش بینی‌ها: نماد معاملاتی شرکت سیمان فارس نو «سفانو» با توجه به لزوم شفاف سازی در خصوص احتمال افزایش صادرات نسبت به مقدار پیش بینی شده برای فصل زمستان، متوقف شد.  این شرکت اعلام کرده است که پیش بینی صادرات شرکت در سه  ماهه پایانی سال مالی منتهی به 29 اسفند 1397 با لحاظ شرایط تحریمی کشور مقدار 95 هزار و 500 تن برآورد شده بود. با این حال با تلاش های انجام گرفته توسط شرکت، گشایش‌هایی در امر صادرات تحقق یافته به طوری که در دی ماه سال جاری مقدار 45 هزار و 500 تن و در بهمن ماه تا این تاریخ مقدار 43 هزار تن صادرات انجام شده است. برآورد شرکت تا پایان سال جاری علاوه بر مقادیر فوق با عنایت به توضیحات اشاره شده حدود 75هزار تن کلینکر و 25 هزار تن سیمان است. شایان ذکر است شروع سررسید وصول مطالبات ارزی با منشا اشاره شده از اسفند ماه سال جاری تا اردیبهشت سال بعد است. گفتنی است، از آنجا که وقوع نوسانات ارزی در مدت پیش رو دور از ذهن نیست، در شرایط فعلی آثار سود و زیانی تسعیر ارز از این محل به صورت قابل اتکا میسر نخواهد بود.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971116