۰ نفر

از محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده‌نقدی صورت گرفت؛

موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه 200 درصدی سیمان نی‌ریز

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 334251
 موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه 200 درصدی سیمان نی‌ریز

سیمان نی‌ریز مجوز افزایش سرمایه 200 دصدی دریافت کرد.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ سازمان بورس و اوراق بهاردار با افزایش سرمایه سیمان نی‌ریز از محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده‌نقدی موافقت‌کرد. بر این اساس سرمایه«سنیر» با رشد 200 درصدی از 5 به 15 میلیارد تومان افزایش یافت. در همین رابطه بر اساس اعلام سازمان بورس؛ در اجرای قانون بازار اوراق بهادار (مصوب آذرماه 1384) تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سیمان سفید نی‌ریز(سهامی عام)، در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه از نظر این سازمان بلامانع است.  

بر اساس این گزارش، در هفته گذشته اقبال بازار به گروه سیمانی‌ها بسیار زیاد شد، دو دلیل برای این امر وجود داشت، اول افزایش نرخ مجددی که سیمانی‌ها برای امسال درخواست کردند، که به نظر می‌رسد این امر تا پایان بهمن ماه تعیین تکلیف شود، دوم نیز با توجه به قراردادهایی که در سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به سوریه به منظور بازسازی این کشور بسته شد و بسته به کارهای عمرانی زیادی که در این کشور وجود دارد، شرکت‌های سیمانی می توانند از این رابطه، سود بسیار مناسبی را کسب کنند. این در حالیست که در ابتدای هفته پیشنهاد مرکز پژوهش‌ ها در رابطه با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها منتشر شد، که بر اساس آن تنها شرکت‌هایی که مشمول ماده 141 قانون تجارت باشند، می توانند از این محل افزایش سرمایه دهند، با توجه به قانون بودجه سال آینده، اما این پیشنهاد بر خلاف نظر دولت بود که تمامی شرکت ها را مشمول افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها می کرد، حال باید دید کدام پشنهاد در بودجه جای می گیرد.

بر همین اساس از روز شنبه که پیشنهاد مرکز پژوهش‌ ها منتشر شد، سیمانی ها از رشد دست جمعی بازماندند. حال باید در ادامه معاملات این گروه تا پایان سال دید چه اتفاقاتی در این صنعت بورسی رقم خواهد خورد.