۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رونق به معاملات فولادی رینگ صنعتی و معدنی بورس کالا بازگشت

۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۰۹
کد خبر: 334046
 رونق به معاملات فولادی رینگ صنعتی و معدنی بورس کالا بازگشت

در معاملات امروز تالار نقره‌ای، داد و ستد محصولات فولادی رونق گرفت.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ امروز بالاخره پس از مدت‌ها، تالار صنعتی و معدنی بورس کالا شاهد رونق بخشی به معاملات محصولات فولاد مبارکه بود، بطوریکه بر خلاف چند ماه اخیر عرضه‌های امروز با تقاضاهای خوب و افزایش قیمت همراه شد.

بر اساس این گزارش، بعد از اینکه نرخ دلار در این چند وقت گذشته در محدوده قیمتی 10 تا 11 هزار تومان آرام گرفت، این امر رونق را به رینگ صنعتی و معدنی بورس کالا برگرداند، بطوریکه ورق گرم B فولاد تا ۸ درصد گران تر از قیمت پایه هم تقاضا داشت، اما قیمت پایانی آن در حدود ۴۴۸۹ تومان به ازای هر کیلو گرم رسید که ۵ درصد نسبت به قیمت جلسه گذشته افزایش داشت.

 همچنین تقاضا برای ورق گرم C در مجموع ۱۰,۷۸۰ تن بود و بخشی از سفارش‌های آن تا سقف یک درصد بیشتر از قیمت پایه نیز رقابت شد. در پایان در قیمت ۴۱۱۶ تومان در هر کیلوگرم معامله شد. رشد ۱۱ درصدی نسبت به قیمت پایه و ۶٫۵ درصدی نسبت به قیمت جلسه قبل از نکات با اهمیت معامله این ورق بود.

 از سویی ورق سرد در قیمت میانگین ۵۱۱۳ تومان در هر کیلوگرم معامله شد که نسبت به قیمت پایه از افزایش چهار درصدی حکایت داشت. ورق‌های گالوانیزه و قلع اندود نیز نسبت به جلسه پیشین خود  پنج درصد افزایش قیمت داشتند.

بر اساس این گزارش، می توان گفت با توجه به معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا، گرما به داد و سند‌های این محصول صنعتی بازگشته و این انتظار را می توان داشت تا پایان سال همچنان رونق بر این داد و ستد‌ها حکفرما باشد.