۰ نفر

داروسازی زاگرس فارمد پارس از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج می‌شود؛

«ددام» برای تصمیم گیری در مورد افزایش سرمایه 700 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به مجمع می‌رود/ رشد 50 درصدی قیمت داروسازی زاگرس در یک ماه اخیر

۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱
کد خبر: 333478
«ددام» برای تصمیم گیری در مورد افزایش سرمایه 700 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به مجمع می‌رود/ رشد 50 درصدی قیمت داروسازی زاگرس در یک ماه اخیر

داروسازی زاگرس فارمد پارس در پایان معاملات امروز به دلیل برگزاری مجمع فوق العلاده در روز دوشنبه ( 15 بهمن ماه) بسته می‌شود.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ این روزها اخبار افزایش سرمایه شرکت‌های بازار سهام بسیار داغ است، در همین رابطه «ددام» نیز برای تصمیم گیری در رابطه با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به مجمع می‌رود.

داروسازی زاگرس فارمد پارس قصد دارد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سرمایه خود را از 10.6 میلیارد تومان با 767 درصد رشد به 92 میلیارد تومان افزایش دهد.

این در حالی است که سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با افزایش سرمایه «ددام» از محل تجدید ارزیابی دارایی ها موافقت کرده، بدین ترتیب این نماد بورسی به وسیله افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها  از  شمول ماده 141 قانون تجارت خارج خواهد شد. همچنین هدف «ددام» از این اقدام اصلاح ساختار مالی عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، داروسازی زاگرس فارمد پارس در داد و ستد های روز چهارشنبه هفته گذشته با صف فروش روبرو شد و به همین دلیل کاهش 4.5 درصدی قیمت سهام در قیمت پایانی را تجربه کرد. اما امروز و قبل از رفتن به مجمع عمومی فوق العلاده، صف فروشی برای«ددام» در ساعات اولیه معاملات تشکیل نشد و تا لحظه نگارش این گزارش قیمت «ددام» بین 1- تا 1 درصد در نوسان است.

از سویی بررسی سوابق معاملاتی داروسازی زاگرس فارمد پارس در یک ماه اخیر نشان دهنده رشد صعودی این شرکت است، بطوریکه از تاریخ 12 دی ماه تا پایان داد و ستد های بازار در هفته گذشته،«ددام» رشد 50 درصدی را تجربه کرده است، که به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی این امر، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها است. همچنین با توجه به کلیت بازار، گروه دارویی به دلیل اینکه فروشش در داخل است و اینکه تحریم‌ها نیز زیاد روی این صنعت تاثیر ندارد، این روزها خوب مورد داد و ستد می شود و حجم می‌گیرد.