۰ نفر

معاون امور صنایع معدنی وزات صمت در گفتگو با اقتصاد آنلاین خبر داد؛

عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا/ سود اصلی داد و ستد کالاها در بورس به جیب تولیدکننده اصلی می‌رود

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 332915
 عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا/ سود اصلی داد و ستد کالاها در بورس به جیب تولیدکننده اصلی می‌رود

سرقینی گفت: با توجه به سازوکار شفاف بورس کالا بزودی سیمان در رینگ صادراتی این بورس عرضه خواهد شد.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از محصولات مهم صنعتی و معدنی در بورس کالا عرضه می‌شود. جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزات صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با اقتصاد آنلاین از عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا خبر داد.

سرقینی با اشاره به اینکه در مقطعی به دنبال این بودیم که سیمان را نیز به بورس بیاوریم، گفت: حال با توجه به شرایط حداقل قصد داریم سیمان صادراتی را در بورس عرضه کنیم.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هنر بورس کالا این است که یک شفاف‌سازی می‌کند و دوم هم اینکه اگر سودی در این چرخه به وجود می‌آید، متوجه تولیدکننده اصلی است.

وی اضافه کرد: رسالت اصلی بورس کالا حذف واسطه است و تا حدود زیادی هم در این کار موفق بوده است.

سرقینی با بیان اینکه در بحران اخیر بازار فولاد، بورس کالا همکاری خوبی کرد، گفت: امروز الحمدالله بازار فولاد بدون تنش به کار خود ادامه می‌دهد و بهره‌مند اصلی این بازار هم تولید‌کننده و هم مصرف‌کننده هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با رویکرد وزارتخانه متبوعش نسبت به بورس کالا نیز اظهار داشت: ما همیشه تقویت بورس کالارا در برنامه‌های وزارت‌خانه دنبال کرده‌ایم و الان هم تقریبا تمام محصولات مهم صنعتی و معدنی در بورس کالا داد و ستد می‌شود.