۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش سرمایه 100 درصدی «مارون» از محل سود انباشته/ سرمایه مارون 800 میلیارد تومانی شد

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 332875
افزایش سرمایه 100 درصدی «مارون» از محل سود انباشته/ سرمایه مارون 800 میلیارد تومانی شد

افزایش سرمایه 100 درصدی مارون از محل سود انباشته با موافقت سازمان بورس بلا مانع اعلام شد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ صبح امروز خبر افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت پتروشیمی (مارون) از محل سود انباشته، به مبلغ 400 میلیارد تومان مورد تصویب سازمان بورس قرار گرفت. بر اساس آنچه که در سایت کدال منتشر شده است، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت پتروشیمی مارون (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام  یاد شده ملاحظه نشده است، بنابراین افزایش سرمایه یاد شده از نظر این سازمان بلامانع خواهد بود.

این افزایش سرمایه که به انتشار چهار میلیون سهم جدید منتهی خواهد شد، به منظور اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و شرکت تنها تا 60 روز پس از تاریخ صدور مجوز مهلت دارد تا این افزایش را در سهام خود اعمال کند.

عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

سرمایه مارون در حالی بر اساس این مجوز 800 مییلیارد تومانی می‌شود که  پتروشیمی مارون در دوره ۹ ماهه منتهی به 30 آذر 97 وتوانسته  به ازای هر سهم  547 تومان سود محقق کند. سود یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته که دلیل عمده آن افزایش ۳۹ درصدی فروش بوده است.

گفتنی است، پس از انتشار این خبر در تارنمای کدال، نماد «مارون» که در فرابورس در حال معامله است با افزایش قیمت پنج درصدی مواجه شد.