۰ نفر

ترین‌های امروز بازار سهام (سه شنبه 97/11/9)؛

سیمانی‌ها در صدر پربازده‌ترین شرکت‌های بازار سهام قرار گرفتند/ ذوب آهن بیشتر حجم داد و ستد را به خود اختصاص داد

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۵
کد خبر: 332699
سیمانی‌ها در صدر پربازده‌ترین شرکت‌های بازار سهام قرار گرفتند/ ذوب آهن بیشتر حجم داد و ستد را به خود اختصاص داد

این روز‌ها گروه سیمانی مورد توجه فعالان بورس و فرابورس قرار گرفته است.

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ در داد و ستدهای امروز بورس تهران سه شرکت سیمان غرب، تهران و بورس اوراق بهادار تهران پربازده ترین‌های تالار حافظ بودند. این در حالی است که طی روزهای اخیر اقبال بازار به برخی نمادهای سیمانی با توجه به اخباری که حول و حوش این صنعت بورسی وجود دارد، بسیار زیاد است، به عنوان مثال سیمان تهران که امروز به تابلوی معاملاتی بازگشت، خبر از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها داد و به همین دلیل نیز مورد استقبال اهالی بازار قرار گرفت.

از طرفی امروز سه شرکت سیمان سفید نی ریز، کارخانجات تولیدی شهید قندی و تاید واتر خاورمیانه نیز به عنوان زیان ده ترین شرکت‌های بورسی لقب گرفتند. نکته جالب توجه در معاملات امروز، وجود دو شرکت سیمانی درصدر پر بازده ترین و زیان‌ده‌ترین شرکت های بورسی است که این امر حکایت از توجه زیاد بازار به این صنعت دارد. البته خبرهایی در مورد افزایش نرخ مجدد سیمان در سالجاری به گوش می‌رسد که همین امر، دلیل در  کانون توجه قرار گرفتن سیمانی‌ها در بورس است.

همچین امروز سه شرکت سایپا آذین، مهندسی نصیر ماشین و صنایع ریخته گری ایران از گروه خودرویی نیز نزول قابل توجهی دیدند. به نظر می رسد وضعیت این قطعه سازان در بازار به هیچ عنوان مساعد نیست و باید دید وضعیت بد گروه خودرو و قطعات تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند.

همچنین در ادامه روند خوب سیمانی‌ها در بورس، دو شرکت سیمان لارستان و باقران نیز در فرابورس هم درصدر پر بازده ترین ها قرار گرفتند و در مقابل شرکت های نوش پونه مشهد، ساختمانی نظام مهندسی ایران و پشم بافی توس نیز بیشترین زیان را متحمل شدند.

بر اساس این گزارش، در داد و ستد های امروز بازار سرمایه ذوب آهن اصفهان بیشترین حجم داد و ستد ها را از نظر ارزش به خود اختصاص داد و بانک تجارت هم با توجه به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها که اعلام کرده در رتبه دوم قرار گرفت. همچنین بانک های ملت و صادرات نیز امروز خوب معاممله شدند. در نهایت نیز پالایش نفت سپاهان و اصفهان نیز که آن ها هم قصد افزایش سرمایه را دارند، مورد اقبال اهالی بازار سرمایه قرار گرفتند.

photo_2019-01-29_14-39-17

photo_2019-01-29_14-39-25

photo_2019-01-29_14-39-28