۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«لکما» فاقد بدهی بانکی/ افزایش درآمدهای عملیاتی «حآسا» را متوقف کرد

۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۵۵
کد خبر: 332237
«لکما» فاقد بدهی بانکی/ افزایش درآمدهای عملیاتی «حآسا» را متوقف کرد

همزمان با افت چشمگیر شاخص بورس و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس 10 نماد بازگشایی و هشت نماد متوقف شدند که از این میان توقف پنج نماد به دلیل شفاف سازی و توقف سه نماد به دلیل نوسان بیش از 50 درصد قیمت بود.

 اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ معاملات امروز در حالی به پایان رسید که افت شاخص بورس تهران هزار 679 واحدی شد و به این ترتیب نماگر اصلی بازار به سطح 160 هزار و 797 واحد رسید. همزمان با این رویداد و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس 10 نماد بازگشایی و هشت نماد متوقف شدند که از این میان توقف پنج نماد به دلیل شفاف سازی و توقف سه نماد به دلیل نوسان بیش از 50 درصد قیمت بود. بر این اساس در جاری نمادهای «ستران»، «غپاذر» و «مفاخر» به دلیل نوسان بیش از 50 درصد قیمت و لزوم برزگرای کنفراس، متوقف شدند. نمادهای دیگری نیز به دلیل لزوم شفاف سازی متوقف شدند که از این بین «حآسا» از افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت خود خبر داد و «لکما» از مشخص شدن چگونگی تسویه بدهی‌های خود با بانک صنعت و معدن گفت. همچنین «وآرین» اعلام کرد که درصدد فروش سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت خود برآمده و در نظر دارد تا آن موضوع را در مجمع عمومی فوق العاده‌ای که به همین منظور در شانزدهم بهمن ماه برگزار می‌کند بررسی کند. «غصینو» نیز اعلام کرد که به دلیل تغییر قیمت‌ها در بازارهای داخلی میانگین قیمت انواع مواد اولیه و بسته بندی را از 12 هزار تومان به 20 هزار تومان افزایش داده است.

«حآسا» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت آسیا سیر ارس «حآسا» به دلیلی لزوم ارائه اطلاعات در خصوص تعدیل نرخ قراردادها ، و فروش قطعات سرمایه ای ، متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که با توجه به تائیدیه شرکتهای صنایع ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و فولاد هرمزگان مبنی بر تائید تعدیل نرخ قراردادهای این شرکت و همچنین فروش قطعات سرمایه ای مربوط به 95 دستگاه واگن ، سود ناخالص شرکت 13 درصد نسبت به پیش بینی قبلی افزایش یافته است. شرکت همچنین اعلام کرده که سایر درآمدهای عملیاتی معادل 10.081 میلیون ریال افزایش خواهد داشت.

«لکما» فاقد بدهی بانکی: نماد معاملاتی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (لکما) به دلیل لزوم ارائه توضیحات در خصوص تعیین تکلیف بدهی معوق بانک صنعت و معدن، متوقف شد. این شرکت اعلام کرد که  پیرو مذاکرات صورت گرفته با مدیرعامل محترم بانک صنعت و معدن، این شرکت موفق شد که بدهی خود به آن بانک را به شرح ذیل الذکر تعیین تکلیف کند و برای اولین بار طی سالیان گذشته در نظام بانکی فاقد بدهی معوق باشد. 1-پرداخت مبلغ 5 میلیارد ریال از مانده بدهی بصورت نقد 2-شش ماه تنفس تا تیر ماه 1398 3-تقسیط 30 ماه بدهی از تیر ماه 1398 4-نرخ سود تسهیلات تقسیط شده 12 درصد می باشد 5-درصورت ایفای به موقع تعهدات،جرائم تأخیر مازاد بر نرخ سود جاری در انتهای دوره مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که در تاریخ  سوم بهمن ماه سال جاری قرارداد جدیدی با بانک صنعت و معدن منعقد شد.

«وآرین» در راه مجمع فوق العاده: دیگر نماد فرابورسی متوقف شده طی روز جاری نماد معاملاتی شرکت توسعه اقتصادی آرین (وآرین) بود. دلیل توقف این نماد از سوی شرکت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به دلیل تصمیم گیری در خصوص  فروش قسمت عمده سرمایه گذاری های بلند مدت، عنوان شده است.

«غصینو» و افزایش نرخ مواد اولیه: نماد معاملاتی شرکت (غصینو) به دلیل ارائه اطلاعات در خصوص تغییر قیمت  انواع مواد اولیه و بسته بندی، متوقف شد. لازم به ذکر است به دلیل افزایش قیمت تعدادی ازمواداولیه و بسته بندی مبلغ درج شده در قیمت قبلی و قیمت جدید مربوط به میانگین 19 قلم مواد اولیه و بسته بندی بوده است.مضاف بر اینکه خریدها در تاریخ های مختلف و گاهاً جهت استفاده گروه صنعتی مینو است.گفتنی است،  تصویب کمیسیون های داخلی و اخذ اصل مدارک و مستندات خرید به تفکیک تا حصول قطعیت خرید زمانبر بوده، از این رو قیمت‌های اعلام شده با توجه به بازه زمانی گزارشگری صورت پذیرفته اعلام شده است. شایان ذکر است که شرکت به دلیل تغییر قیمت‌ها در بازارهای داخلی میانگین قیمت   انواع مواد اولیه و بسته بندی را از 12 هزار تومان به 20 هزار تومان افزایش داده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971107