۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«تاپیکو» به دنبال فروش سهام شرکت زیر مجموعه/ سهام «پخش» فروخته شد

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
کد خبر: 329683
«تاپیکو» به دنبال فروش سهام شرکت زیر مجموعه/ سهام «پخش» فروخته شد

در این روز تعداد توقف‌های بورسی و فرابورسی به دلیل لزوم برگزاری مجمع عمومی سالانه افزایش یافت و موجب شد تا 20 نماد متوقف و پنج نماد بازگشایی شوند. از میان این توقف‌ها، توقف پنج نماد به دلیل شفاف سازی بود.

اقتصاد آنلاین – محمد امین خدابخش؛ آخرین روز معاملاتی هفته در حالی پایان یافت که شاخص بورس تهران در این روز توانست رشدی 149 واحدی را به ثبت برساند. طی این رشد اندک نماگر اصلی بازار به سطح 165 هزار و 594 واحد رسید. در این روز تعداد توقف‌های بورسی و فرابورسی به دلیل لزوم برگزاری مجمع عمومی سالانه افزایش یافت و موجب شد تا 20 نماد متوقف و پنج نماد بازگشایی شوند. از میان این توقف‌ها، توقف پنج نماد به دلیل شفاف سازی بود. در این روز «غبهنوش» از قصد خود برای فروش یک ملک بزرگ در جاده مخصوص کرج پرده برداشت و «تاپیکو» از بی نتیجه ماندن مزایده فروش سهام یک شرکت زیر مجموعه به دلیل لزوم بررسی‌های بیشتر خبر داد. همچنین نمادهای «دسبحان»،«دالبر» و «والبر» از تبادل سهام پخش و جزئیات مالکیت خود در سهام این شرکت سخن گفتند.

«غبهنوش» و فروش ملک: نماد معاملاتی شرکت بهنوش ایران (غبهنوش) با توجه به لزوم شفاف سازی در مورد مزایده یک باب ساختمان اداری - تجاری در جاده مخصوص کرج، متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که ملک مذکور حدودا دارای عرصه به مساحت 5 هزار و734 مترمربع، اعیان 11هزار مترمربع و شامل 3 طبقه پارکینگ مسقف به مساحت 5176 متر مربع، یک طبقه تجاری به مساحت 700 متر مربع در طبقه همکف ، سه طبقه اداری به مساحت 4 هزار 320 متر مربع و فضای روف گاردن به مساحت 800 متر مربع است. برای این مزایده که در تاریخ سوم بهمن ماه برگزار خواهد شد قیمت پایه 75 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

«تاپیکو» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین دیرگ نماد متوقف شده طی روز جاری بود. این نماد که به دلیل برگزاری مزایده سهام شرکت توسعه نفت و گاز آریا، متوقف شده بود اعلام کرد مزایده مذکور به دلیل لزوم بررسی های تکمیلی منجر به حصول نتیجه و فروش سهام نشده و چنانچه مزایده مجددی در این خصوص برگزار شود مراتب به نحو مقتضی افشا خواهد شد.

«دسبحان» سهامدار یک شرکت شد: نماد معاملاتی شرکت سبحان دارو امروز متوقف شد تا در خصوص تصحیل سهام شرکت پخش البرز که نماد آن در فرابورس قابل معامله است به ارائه اطلاعات بپردازد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که 10.70 درصد از سهام «پخش» را به قیمت هر سهم 453 تومان خریداری کرده و مقرر شده تا مبلغ آن را به صورت  25 درصد نقد مابقی 8 فقره چک با اقساط مساوی و فواصل یکماهه با نرخ سود سالیانه 18 درصد پرداخت کند. گفتنی است «دسبحان» سهام شرکت پخش البرز را که یک شرکت فرابورس بوده و موضوع فعالیت آن تامین ، توزیع و پخش سراسری کالا و دارو در کشور است را به مبلغ 29 میلیارد وتمان خریداری کرده است.

«والبر» و واگذاری سهام «پخش»: شرکت گروه دارویی البرز (گروه سرمایه گذاری البرز) به دلیل لزوم ارائه توضیحات در خصوص واگذاری سهام شرکت پخش البرز (پخش) متوقف شد. این شرکت اعلام کرد که اقدام به واگذاری تعداد 192 میلیون سهم معادل 32 درصد از کل سهام در شرکت پخش البرز کرده است. گفتنی است، ارزش این معامله 87 میلیارد تومان  و تضمین دریافت شده برای دریافت ما بقی اقساط ضمانت نامه بانکی است. نحوه تسویه نیز از سوی شرکت 25 درصد نقد مابقی 8 فقره چک با اقساط مساوی و فواصل یکماه با نرخ سود سالیانه 18 درصد، اعلام شده است.

«دالبر» هم «پخش» خرید: شرکت البرز دارو (دالبر) اعلام کرد که 21.32 درصد از سهام شرکت پخش البرز را به قیمت هر سهم 453 تومان از «والبر» خریده است و بر این اساس مالکیت خود در سهام شرکت یاد شده را به 66 درصد رسانده است. گفتنی است مبلغ این معامله 58 میلیارد تومان و شرایط تسویه آن 25درصد ارزش کل معامله نقد و الباقی طی 8 فقره چک با اقساط مساوی با فواصل یک ماهه تقویمی خواهد بود.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971026SSS