۰ نفر

امروز در تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بورس‌کالا انجام شد؛

مازاد عرضه در رینگ پتروشیمی/ پلی بوتادین رابر (شاراک) با 6.4 میلیارد تومان، صدرنشین شد

۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۵۲
کد خبر: 326951
مازاد عرضه در رینگ پتروشیمی/  پلی بوتادین رابر  (شاراک) با 6.4 میلیارد تومان، صدرنشین شد

امروز همه معاملات تالار محصولات پتروشیمی و نفتی به قیمت پایه معامله شد. در این میان، پرارزشترین معاملات این تالار به «پلی بوتادین رابر 1220» شرکت پتروشیمی شازند به میزان حدودی 6.4 میلیارد تومان اختصاص داشت.

اقتصادآنلاین- لیلی شهیر؛ تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شاهد عرضه تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز میزبان عرضه ۴۱ هزار و ۸۳۲ تن انواع مواد پلیمری، مواد شیمیایی، قیر، گوگرد، وکیوم باتوم و سلاپس واکس بودیم. از این میزان حدود 6776 تن محصول به ارزش حدود 41 میلیارد تومان معامله شد. گفتنی است، کل معاملات امروز بورس کالا حدود 91.4 میلیارد تومان ارزش داشت.

امروز همه معاملات تالار محصولات پتروشیمی و نفتی به قیمت پایه معامله شد. در این میان، پرارزش ترین معاملات این تالار به « پلی بوتادین رابر 1220» شرکت پتروشیمی شازند (شاراک) به میزان حدودی 6.4 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه، کیلویی 12800 تومان در حجم 504 تن به طور نقدی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در (8 دی) حدود یک درصد رشد قیمت داشت.

شایان ذکر است، امروز کالای «استایرن بوتادین رابر روشن 1502» پتروشیمی بندر امام نیز به قیمت پایه، کیلویی 12271 تومان در حجم 315تن معامله شد. این محصول جزو چرارزشترین معاملات این تلار بود و حدود چهار میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در هشتم دی حدود یک درصد افزایش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول امروز تالار پتروشیمی نیز به «اسید نیتریک» پتروشیمی کارون به میزان حدود 45 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی 750 تومان بدون رقابت و در حجم 60 تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در هشتم دی، شاهد تغییر قیمتی نبود.  

شایان ذکر است، طی معاملات امروز «وکیوم باتوم» پالایش نفت شیراز (شراز) 5000 تن وکیوم باتوم را با قیمت پایه 2146 تومان (برابر با پایه قبلی در دوم دی ماه) در بورس کالا عرضه کرد که 500 تن به قیمت پایه معامله شد.

همچنین، وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز (شبریز) هم به قیمت پایه کیلویی 2044 تومان عرضه شده بود که به دلیل نبود تقاضا معامله نشد.