۰ نفر

امروز در بورس‌کالا رقم خورد؛

رقابت 60 درصدی «نرمال بوتانول» شاراک بعد از 2 سال غیبت/ آهن اسفنجی همچنان متقاضی ندارد

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۹
کد خبر: 323070
رقابت 60 درصدی «نرمال بوتانول» شاراک بعد از 2 سال غیبت/ آهن اسفنجی همچنان متقاضی ندارد

امروز اغلب معالات با قیمت پایه و بدون رقابت انجام شد. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به «نرمال بوتانول» پتروشیمی شازند (شاراک) به میزان حدودی 11.6 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی 11 هزار و 651 تومان و 60.6 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه معامله شد. آخرین معامله این محصول در تاریخ 4/12/95 و به قیمت کیلویی 3271 تومان انجام شده بود.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز چهارشنبه (28آذر)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود 108 میلیارد تومان داشتند که در 245 قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود 103 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. همچنین، تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 77.5 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

طی این روز همه معالات تالار صنعتی (سولفور مولیبیدن) شرکت ملی مس ایران با قیمت پایه و بدون رقابت انجام شد و برخی عرضه‌ها شامل «روی» و «آهن اسفنجی» به دلیل نداشتن متقاضی از تابلوی این تالار حذف شدند. همچنین، اغلب معاملات در تالار پترشیمی هم به جز برخی محصولات با قیمت پایه انجام شد. 

در میان معاملات امروز بورس کالا، پر‌ارزشترین معامله به محصول «نرمال بوتانول» شرکت «پتروشیمی شازند» به میزان حدودی 11.6 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی 11 هزار و 651 تومان و 60.6 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 1001 تن معامله شد. آخرین معامله این محصول در تاریخ 4/12/95 و به قیمت کیلویی 3271 تومان انجام شده بود.

 

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز، میزبان دادوستد ۱۵ هزا رو ۵۲۹ تن مواد شیمیایی بود. طی این روز و در تالار مذکور ۲ هزار ۱۸۸ تن مواد پلیمری و ۵۰ تن وکیوم باتوم معامله شد. براساس این گزارش،  ۲ هزار و ۵۴۰ تن قیر و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی در تالار صادراتی بورس کالای ایران معامله شد.

پر‌ارزشترین معامله به محصول «نرمال بوتانول» شرکت «پتروشیمی شازند» به میزان حدودی 11.6 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی 11 هزار و 651 تومان و 60.6 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 1001 تن معامله شد. آخرین معامله این محصول در تاریخ 4/12/95 و به قیمت کیلویی 3271 تومان انجام شده بود. 

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «دی اتیلن گلایکول» شرکت‌های «فرسا شیمی» و «پتروشیمی مارون» هرکدام به ارزش 101100.8 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی 4584 تومان در حجم 22 تن فروخته شد. 

 

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله ۱۳۰ تن سولفورمولیبدن را تجربه کرد.

در این روز «سولفور مولیبیدن» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) طی چند معامله و با مشخصات کالایی متفاوت هر کدام در حجم 10 تن و با قیمت پایه معامله شدند. در این میان، پر‌ارزشترین معامله به محصول این محصول در نماد «NMMSD» به میزان حدودی یک میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی 100 هزار و 717 تومان به طور نقدی معامله شد. 

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به همین محصول با نماد «NMMSA» به ارزش حدود 886 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی 88 هزار و 634  تومان معامله شد.  

گفتنی است، امروز محصولاتی مانند شمش روی و آهن اسفنجی هم در این تالار عرضه شده بودند که به دلیل نداشتن متقاضی از روی تابلو حذف شدند. 

تالار کشاورزی

امروز همچنین، هشت هزار تن گندم و ۱۳ کیلوگرم زعفران هم در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

با ارزشترین محصول این تالار به «گندم دورم» ایلام به میزان حدودی سه میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت کیلویی 1031 تومان و 10 درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم سه هزار تن معامله شد. 

کم‌ارزشترین محصول این تالار هم به «سبد زعفران» خراسان رضوی به میزان حدودی 91.5 میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول هم امروز به قیمت کیلویی 6650 تومان در حجم 14 کیلو معامله شد.