۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر؛

انحلال یک زیر مجموعه «شخارک»/ افزایش نرخ محصولات، «پتایر» را متوقف کرد

۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
کد خبر: 322321
انحلال یک زیر مجموعه «شخارک»/ افزایش نرخ محصولات، «پتایر» را متوقف کرد

همزمان با افت تمامی شاخص‌ها در بازار سرمایه و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس هفت نماد متوقف و شش نماد بازگشایی شدند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران روز جاری را مانند روز گذشته با افت سپری کرد، در این روز شاخص با کاهشی دو هزار و 777 واحدی به سطح 161 هزار و  708 واحد رسید. نمادهای «کگل»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تاثیر را بر افت شاخص داشتند. در این روز و همزمان با افت تمامی شاخص‌ها، به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس هفت نماد متوقف و شش نماد بازگشایی شدند. در این روز «شخارک» خبر از انحلال یک زیر مجموعه داد و «فملی» از اورهال گفت. «پتایر» متوقف شد تا از جزئیات افزایش نرخ لاستیک و محصول خود بگوید.

انحلال یک زیرمجموعه در «شخارک»: نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی خارک (شخارک) با توجه به افشای اطلاعات در خصوص انحلال شرکت زیر مجموعه، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که به دلیل غیراقتصادی بودن فعالیت شرکت پالایش گاز خارگ (سهامی خاص) و فقدان چشم انداز جامع آتی برای شرکت نامبرده، به اتفاق آراء با انحلال شرکت موافقت شده است.

«فملی» به اورهال رفت: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری متعلق به شرکت ملی سرب و روی ایران (فملی) بود. دلیل توقف این شرکت تعمیرات اساسی (اورهال) کارخانه سرب، عنوان شده است. 

افزایش نرخ، «پتایر» را متوقف کرد: نماد معاملاتی شرکت کویر تایر (پتایر) به دلیل لزوم ارائه اطلاعات در خصوص افزایش نرخ محصولات، متوقف شد. براین اساس، شرکت اعلام کرده است با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طرف انجمن صنفی صنعت تایر و جلسات متعدد برگزار شده در خصوص افزایش نرخ تایر، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با افزایش 20 درصدی محصولات تولیدی رادیال این شرکت موافقت کرده است. این سازمان مجوز افزایش نرخ را صادر کرده و از تاریخ  19 آذر 97 اعمال شده است. این افزایش نرخ فروش محصولات به منظور جبران افزایش نرخ مواد اولیه صورت گرفته و تاثیر با اهمیتی درنتایج عملکرد شرکت نخواهد گذاشته است. شرکت دلیل این امر را افزایش بی رویه نرخ مواد اولیه عنوان کرده است.

«وخارزم» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) با توجه به افشای اطلاعات در خصوص پیگیری وصول بخشی از مطالبات از شرکت توانیر به دلیل مطالبات فروش برق نیروگاه منتظر قائم، متوقف شد. گفتنی است شرکت در نظر دارد از طریق مطالبات خود از شرکت توانیر، بدهی و دیون خود به بانک صادرات را تسویه کند.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970925