۰ نفر

امروز اتفاق افتاد؛

آرامش در تالارهای بورس‌کالا / معاملات فلزی، بدون تقاضا؛ وکیوم باتوم مچینگی شد

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۹
کد خبر: 322078
آرامش در تالارهای بورس‌کالا / معاملات فلزی، بدون تقاضا؛ وکیوم باتوم مچینگی شد

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا طی امروز به «استایرن بوتادین رابر روشن» پتروشیمی بندر امام (شبندر) به میزان حدودی 4.5 میلیارد تومان اختصاص داشت. محصولات فلزی به دلیل نبود تقاضا از تابلوی معاملات حذف شد و محصولات پتروشیمیایی با مازاد عرضه مواجه شدند.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز ‌شنبه (24 آذرماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود 130 میلیارد تومان داشتند که در 197 قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود 73 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. همچنین، تالار صادراتی کیش نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 57 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «استایرن بوتادین رابر روشن 1502» پتروشیمی بندر امام (شبندر) به میزان حدودی 4.5 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی 12096 تومان در حجم 378 تن داد و ستد شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در 17 آذر، حدود یک درصد(0.82 درصد) افت قیمت داشت. 

گفتنی است، امروز سه هزار و 300 تن سبد میلگرد مخلوط و دو هزار تن سیمان تیپ یک در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه شد که به دلیل نداشتن تقاضا از تابلوی معاملات حذف شد.

 

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی یک هزار و 470 تن مواد شیمیایی، پنج هزار و 528 تن مواد پلیمری و20 تن گوگرد معامله شد.

طی این روز همه معاملات تالار پتروشیمی به قیمت پایه انجام شدند. در این میان، پر‌ارزشترین معامله این تالار هم به محصول «استایرن بوتادین رابر روشن 1502» پتروشیمی بندر امام (شبندر) به میزان حدودی 4.5 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی 12096 تومان در حجم 378 تن داد و ستد شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در 17 آذر، حدود یک درصد(0.82 درصد) افت قیمت داشت. 

کم ارزشترین محصول این تالار هم به گوگرد کلوخه پالایش نفت شیراز به میزان حدود 19.6 میلیوم تومان تعلق داشت. این محصول امروز به قیمت پایه کیلویی 980 تومان در حجم 20 تن معامله شد. 

گفتنی است، طی امروز وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز (شبریز) به قیمت پایه کیلویی 2447 تومان در تالار فراورده های نفتی معامله شد. این محصول در حجم 10 هزار تن عرضه شده بود که تنها 60 تن آن فروخته شد. همچنین، وکیوم باتوم پالایش نفت شیراز و پالایش نفت اصفهان هم در این روز به دلیل نبود تقاضا مورد معامله قرار نگرفت. 

شایان ذکر است، بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد دادوستد 110 تن نخ پلی استر بود.

همچنین، تالار صادراتی بورس کالای ایران امروز، میزبان دادوستد 22 هزار و 900 تن قیر و 100 تن عایق رطوبتی بود.
 

تالار صنعتی

امروز سه هزار و 300 تن سبد میلگرد مخلوط و دو هزار تن سیمان تیپ یک در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه شد. این محصولات به دلیل نداشتن تقاضا از تابلوی معاملات حذف شدند.
 

تالار کشاورزی

این گزارش حاکی است، امروز هم طبق روال چند وقت اخیر، هشت هزار تن گندم خوراکی در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

با ارزشترین محصول این تالار امروز به گندم خوراکی استان همدان به قیمت کیلویی 992 تومان و 10 درصد بیشتر از قیمت پایه، در حجم 3000 تن به طور نقدی معامله شد. این محصول حدود سه میلیارد تومان ارزش داشت. 

کم ارزشترین محصول این تالار هم به گندم خوراکی استان مرکزی به میزان حدودی یکمیلیون تومان تعلق داشت. این محصول هم امروز به قیمت کیلویی 992 تومان معامله شد.