۰ نفر

دفتر توسعه صنایع پتروشیمی پایین‌دستی قیمت جدید محصولات پتروشیمی را اعلام کرد؛

افت قیمت پایه محصولات پتروشیمی به دنبال کاهش نامحسوس نرخ دلار نیما

۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶
کد خبر: 320632
افت قیمت پایه محصولات پتروشیمی به دنبال کاهش نامحسوس نرخ دلار نیما

قیمت‌های جدید محصولات پتروشیمی امروز، بر اساس دلار نیمایی (8712 تومان) تعیین شده است که نسبت به هفته قبل (11 آذر) با تغییر محسوسی در نرخ دلار مبنا (0.8 درصد کاهش) مواجه نبود. با توجه به این موضوع شاهد کاهش قیمت محصولات پتروشیمی هستیم.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ طبق روال هر یکشنبه «دفتر توسعه صنایع پتروشیمی پایین‌دستی» امروز قیمت پایه محصولات پتروشیمی برای را معاملات بورس‌کالا در سایت خود اعلام کرد. قیمت‌های اعلامی بر اساس دلار نیمایی (8712 تومان) تعیین شده است که نسبت به هفته قبل (11 آذر) با تغییر محسوسی در نرخ دلار مبنا  (0.8 درصد کاهش) مواجه نبودیم.  

با توجه به این موضوع (ثبات در نرخ نیمایی هفته گذشته و اندک کاهش در نرخ اعلامی)، امروز شاهد کاهش قیمت محصولات پتروشیمی هستیم.

براین اساس، اغلب محصولات پلیمری و شیمیایی با کاهش قیمت مواجه اند. دراین میان، بیشترین کاهش قیمت در محصولات پلیمری به «پلی اتیلن سنگین بادی» با 5.48 درصد کاهش قیمت تعلق دارد. قیمت این محصول کیلویی 8695 تومان تعیین شده که نسبت به هفته قبل 504 تومان کاهش دارد.

 بیشترین افزایش قیمت نیز در این محصولات به «پلی اتیلن ترفتالات بطری 785» با 5.07 درصد افزایش اختصاص دارد. قیمت این محصول کیلویی 9961 تومان تعیین شد که نسبت به هفته گذشته با 480 تومان رشد مواجه شده است.  

بیشترین کاهش قیمت در محصولات شیمیایی نیز به «گاز بوتان» با 22.22 درصد کاهش به قیمت کیلویی 3310 تومان تعلق گرفت. «بنزن» نیز بیشترین افزایش قیمت (10.93 درصد) را در این گروه به خود اختصاص داده است. قیمت این محصول کیلویی 5865 تومان برای این هفته (18 آذر) مشخص شده است.