۰ نفر

فردا با همکاری بورس اوراق بهادار تهران و دانشگاه الزهرا(س) برگزار می‌شود؛

همایش ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی/ نقش هلدینگ‌ها در اقتصاد از منظر مسئولان و صاحب‌نظران

۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 316295
همایش ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی/ نقش هلدینگ‌ها در اقتصاد از منظر مسئولان و صاحب‌نظران

شرکت بورس اوراق بهادار تهران به همراه دانشگاه الزهرا(س) در نظر دارد تا 30 آبان ماه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی٬ همایش ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها را برگزار کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسن قالیباف اصل رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درخصوص هدف از برگزاری این همایش گفت: همایش ملی ارزش‌آفرینی در شرکت‌های هلدینگ با تأکید بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارای 10 هدف اصلی است که عبارتند از: تبیین نقش هلدینگ‌ها در رشد و توسعه اقتصادی کشور، تبیین اهمیت و مبانی سیاست‌گذاری در شرکت‌های هلدینگ، تبیین مدل‌های نظارت و کنترل در شرکت‌های هلدینگ، تبیین فرآیندهای خلق ارزش در شرکت‌های هلدینگ ، تبیین نقش تأمین مالی در ارزش‌آفرینی در شرکت‌های هلدینگ، تبیین جایگاه مدیریت منابع انسانی در ارزش‌آفرینی در شرکت‌های هلدینگ، تبیین نقش حاکمیت شرکتی در فرایند خلق ارزش در شرکت‌های هلدینگ، آشنایی بیشتر مدیران شرکت‌های هلدینگ با نظریات و تئوری‌های غالب در زمینه عوامل مؤثر بر ارزش‌آفرینی در هلدینگ‌ها، تلفیق نظریات این حوزه با تجربیات مدیران هلدینگ‌های بزرگ کشور در جهت ایجاد رویکرد کاربردی در این حوزه و افزایش سطح آگاهی شرکت‌ها و مؤسسات و دانشگاهیان و کارشناسان. 

او با اشاره به اهمیت هلدینگ‌ها در اقتصاد کشور٬ درخصوص مخاطبان این همایش گفت: این همایش مورد توجه بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله مدیران ارشد ارکان بازار سرمایه، مدیران عامل شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، کارگزاری‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، انجمن‌های تخصصی، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها قرار گرفته است. 

قالیباف در ادامه به محورهای اصلی این همایش اشاره کرد: محورهای اصلی این همایش٬ بررسی نقش هلدینگ‌ها در رشد و توسعه اقتصادی کشور، شفافیت و رقابت‌پذیری اقتصاد، اقتصاد دانش‌بنیان و مدیریت عدم قطعیت‌های اقتصادی است. 

او اضافه کرد: افزون بر این، مقرر شده تا در همایش 30 آبان ماه روندهای نوین و رویکردهای پیشرو در اداره هلدینگ‌ها، محیط قانونی هلدینگ‌ها و حکمرانی خوب هلدینگ‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

قالیباف در ادامه به جزئیات برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: برگزاری این همایش از یک سال پیش تاکنون برنامه‌ریزی شده است. 13 سخنران آن از اساتید برجسته و مسئولان ارشد اجرایی کشور هستند و این همایش در روز چهارشنبه، 30 آبان 1397 برگزار خواهد شد.

این همایش با سخنرانی دکتر مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا و حسن قالیباف اصل به عنوان دبیر انجمن علمی همایش آغاز می‌شود. سخنرانان اصلی همایش مقامات ارشد اقتصادی هستند. محمد ابویی اردکانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، آرین قلی‌پور عضو هیات علمی دانشگاه تهران، محمدرضا رستمی عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) و دبیر اجرایی همایش، علی صحرایی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران، سعید خدامرادی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین و سعید اسلامی بیدگلی دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

او افزود: پیشتر٬ از علاقه‌مندان دعوت شده بود تا چکیده مقالات خود را تا 15 مهر ماه و اصل مقالات را تا 15 آبان ماه برای برگزارکنندگان این همایش ارسال کنند. مقالاتی که پذیرفته شده در ماهنامه بورس و کتاب مجموعه مقالات چاپ خواهد شد. 

مدیرعامل سابق بورس تهران در پایان بیان داشت: همچنین کلیه مقالات پذیرفته شده در یک بسته الکترونیکی انتشار خواهد یافت و به نویسندگان مقالات پذیرفته شده گواهی معتبر پذیرش ارائه خواهد شد. آن دسته از افرادی که در این همایش حضور می‌یابند٬ گواهی معتبر حضور در همایش ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها را دریافت خواهند کرد.