۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«برکت» و فروش ساختمان/ «وایران» از جزئیات مزایده برگزار شده گفت

۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۵۰
کد خبر: 314142
«برکت» و فروش ساختمان/ «وایران» از جزئیات مزایده برگزار شده گفت

همزمان با افت شاخص بورس تهران 9 نماد متوقف و 11 نماد بازگشایی شدند.

اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش؛ شاخص بورس تهران روز خود را از ابتدا با کاهش قیمتی در اکثر نمادها شروع کرد، کاهشی که در نهایت منجر به افت سه هزار و 562 واحدی شاخص کل شد و آن را تا سطح 180 هزار و 166 واحد کاهش داد. همزمان با این حرکت کاهشی در بورس و فرابورس تعداد پیام‌های ناظران این دو بازار افزایشی نسبی نسبت به روز قبل داشت. در این روز از میان بازگشایی‌های صورت گرفته٬ دو بازگشایی نسبت به بازگشت سایر نمادها به تابلوی معاملات از اهمیت بیشتری برخوردار بود؛ نماد «زپارس» که پس از عرضه اولیه در هفته های اخیر افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده بود٬ امروز پس از بازگشایی توانست 9.89 درصد افزایش را در قیمت پایانی تجربه کند و در سطح 731 تومان و 9 ریال به انتظار معاملات فردا بنشیند. «فپنتا» نیز پس از آنکه با دلیل مشابه «زپارس» متوقف شد٬ امروز پس از حراج مجدد، دوباره به تابلوی معاملات پیوست و توانست با دست یافتن به 14.82 درصد افزایش در قیمت پایانی معاملات خود را به پایان برساند.
تمدید یک قرار داد مهم در «تشتاد»: نماد معاملاتی (تشتاد) متعلق به شرکت اشتاد ایران به دلیل تمدید قرارداد ماشین‌کاری دنده های یک، دو و کرانویل با شرکت نیرو محرکه صنعتی متوقف شد. ارزش قرارداد یاد شده از سوی شرکت 92 میلیارد و  616 میلیارد تومان عنوان شده است.
«لپارس» از تولید تلویزیون گفت: نماد معاملاتی شرکت پارس‌ الکتریک‌ (لپارس) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص تولید تلویزیون و اعلام سود، متوقف شد. شرکت کارخانجات پارس الکتریک، در راستای حمایت از تولید داخلی و استراتژی های تعریف شده براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط هیات مدیره، در نظر دارد در شش ماهه دوم سال 1397 برنامه تولید ۲۰ هزار دستگاه تلویزیون ال ای دی در سایزهای 32 و43 و 49 و 55 اینچ را که مورد تصویب شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین (سهامدار عمده) نیز قرار گرفته، در دستور کار قرار دهد که در این خصوص اقدام به حضور در نمایشگاه لوازم صوتی و تصویری در کشور چین کرده و با چندین شرکت تولیدکننده تلویزیون‌های ال ای دی مذاکره و اقدام به دریافت چندین نمونه تلویزیون در سایزهای یادشده کرده است تا پس از انجام کنترل های کیفی مربوطه اقدام به خرید و تولید محصولات جدید و مورد پسند بازار داخلی کند. شایان ذکر است EPS پیش بینی شده در بودجه سال 1397 با توجه به تولید ۲۵۰۰ دستگاه تلویزیون و درآمدهای اجاره برابر با 39 تومان بوده که با در نظر گرفتن تصویب تعدیل تولید 20 هزار دستگاه در شش ماهه دوم سال 1397، EPS هر سهم برابر با 117 تومان پیش بینی می شود.
«برکت» ساختمان فروخت: نماد معاملاتی شرکت گروه دارویی برکت (برکت) با توجه به اطلاعات ارائه شده درخصوص طبقات ساختمان اداری شرکت واقع در تهران متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که مزایده یاد شده با موفقیت انجام شده و ارزش قرارداد آن 12 میلیارد و 600 میلیون تومان است. نحوه انتقال این دارایی که خالص ارزش دفتری آن سه میلیارد و 77 میلیون تومان است، به این صورت خواهد بود که مبلغ 11 میلیارد و 440 میلیارد تومان از مبلغ قرارداد تا قبل از تحویل ساختمان دریافت می شود و باقیمانده پس از انتقال رسمی سند مالکیت دریافت خواهد شد. لازم به یادآوری است که سند ملک تا قبل از تسویه حساب بهای مورد معامله به نام خریدار منتقل نخواهد شد.
«وایران» از برگزاری موفق مزایده خبر داد: دیگر نماد متوقف شده در روز جاری متعلق به شرکت لیزینگ ایرانیان (وایران) بود که به دلیل اعلام نتیجه فروش املاک مازاد به صورت مزایده، متوقف شد. بنا بر اطلاعات درج شده در سایت کدال٬ واگذاری تمامی شش دانگ یک دستگاه ملک مسکونی بنا بر اطلاعات از پیش اعلام شده در مزایده طبق روال درج شده در روزنامه برگزار شده است. مبلغ این معامله هفت میلیارد و 50 میلیون تومان عنوان شده است که نحوه تسویه آن به شرح زیر است: 1- مبلغ 300 میلیون تومان به عنوان سپرده شرکت در مزایده واریز شده است؛ 2- مبلغ 300 میلیون تومان همزمان با تنظیم مبایعه نامه دریافت شد؛ 2 - مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان چک به تاریخ 20 آبان ماه سال جاری دریافت شد؛ 3- مبلغ دو میلیارد تومان چک به تاریخ 28 آبان سال جاری دریافت شد؛ 4- مبلغ دو میلیارد تومان چک به تاریخ 28 آبان سال جاری دریافت شد؛ 5- مبلغ یک میلیارد و 50 میلیون تومان چک به تاریخ 15 اسفند ماه سال جاری در دفترخانه همزمان با تنظیم سند دریافت می‌شود.  شرکت  اعلام کرده از آنجا که تنظیم سند همزمان با وصول کل بیع نامه صورت می گیرد٬ لذا تضمینی بابت این قرارداد دریافت نشده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970820