۰ نفر

روز گذشته در بورس‌کالا رخ داد؛

صدرنشینی «پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی 641» پتروشیمی تندگویان / معامله شمش روی «کالسیمین» تایید نشد

۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳
کد خبر: 311134
صدرنشینی «پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی 641» پتروشیمی تندگویان / معامله شمش روی «کالسیمین» تایید نشد

«پلی اتیلن ترفتالات نساجی 641» پتروشیمی تندگویان روز گذشته حدود 4 میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی 12 هزار و 861 تومان به طور سلف فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود تغییر قیمتی نداشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ روز گذشته یکشنبه (ششم آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود 25 میلیارد تومان داشتند که در 48 قرارداد منعقد شدند. گفتنی است، امروز تمامی معاملات در رینگ داخلی انجام شد. در این میان، تالار پتروشیمی، بیشترین ارزش معاملات را در حدود 12.3 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «پلی اتیلن ترفتالات نساجی 641» پتروشیمی تندگویان به میزان حدودی چهار میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی 12 هزار و 861 تومان در حجم 308 تن به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در یکم آبان نیز با همین قیمت فروخته شده بود.

 

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

طی این روز تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز معامله یک هزار و ۹۳ تن مواد پلیمری و ۴۸۱ تن مواد شیمیایی را تجربه کرد.

پر‌ارزشترین معامله این تالارهم به محصول «پلی اتیلن ترفتالات نساجی 641» پتروشیمی تندگویان به میزان حدودی 4 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی 12 هزار و 861 تومان در حجم 308 تن، توسط کارگزاری «سهم آشنا» به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در یکم آبان نیز با همین قیمت فروخته شده بود. 

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به آمونیاک (مایع) پتروشیمی شیراز به ارزش حدود 181 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی دو هزار و 591 تومان در حجم 70 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک تجارت» فروخته شد. 

 

تالار صنعتی 

براساس این گزارش در تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز ۲۰۰ تن شمش روی معامله شد. بیشترین ارزش معاملات این تالار به «شمش روی 99.95» شرکت ذوب روی بافق به میزان حدود 2.8 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 100 تن توسط کارگزاری «ایساتیس پویا» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو  28 هزار و 300 تومان بود که با 126 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در دوم آبان، 1.7 درصد کاهش قیمت داشت. 

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «شمش روی 99.97» در حدود 2.6 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی 12 هزار و 522 تومان و 110 درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم 100 تن توسط کارگزاری «سی ولکس» به طور نقدی فروخته شد. 

گفتنی است، شمش روی 99.95 «کالسیمین» نیز با قیمت میانگین کیلویی 23 هزار و 236 تومان در حجو 100 تن معامله شد اما مورد تایید بورس قرار نگرفت. دلیل این موضوع اختلاف حدود 14 هزار تومانی بین قیمت کف و سقف این محصول یعنی از 12522 تومان (کف) و 26510 (قیمت سقف) گفته شده است. 

 

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران در این روز میزبان دادوستد هفت هزار و ۲۰۰ تن گندم خوراکی و دوروم بود.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» ایلام به میزان حدود سه میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 3000 تن توسط کارگزاری «باهنر» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو  979 تومان بود که با 4.3 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد.  

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به گندم خوراکی استان کرمانشاه در حدود 180 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی 902 تومان در حجم 200 تن توسط کارگزاری «باهنر» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.