۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، پیشتاز در فناوری اطلاعات و ارتباطات

۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 310899
زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، پیشتاز در فناوری اطلاعات و ارتباطات

شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی در زمینه طراحی و تولید و اجرای سیستم‌های نرم‌افزاری اداری، مالی و آموزشی فعالیت می‌کند.

اقتصاد آنلاین- مروارید اسلامی؛ در جریان نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۸ ، وحید حجتی، مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی در یک نشست خبری به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های این شرکت پرداخت. به گفته او این شرکت کار خود را با طراحی نظام جامع انفورماتیک وزارت آموزش و پرورش آغاز کرد اما به این حوزه بسنده نکرد و به طراحی و تولید نرم‌افزارهای اختصاصی شرکت‌ها براساس سفارش مشتری پرداخت.

به گفته او یکی از برنامه‌های مدنظر این شرکت، تبدیل شدن به یک هلدینگ است.

شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان از شرکت‌های پیشتاز در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در زمینه طراحی و تولید و اجرای سیستم‌های نرم‌افزاری اداری، مالی و آموزشی فعالیت می‌کند. این شرکت فعالیت خود را با طراحی نظام جامع انفورماتیک وزارت آموزش و پرورش آغاز کرد و متعاقب آن تولید، پیاده‌سازی و عملیاتی کردن سیستم‌های نرم‌افزاری نظام جامع مشتمل‌بر ۳۳ سیستم یکپارچه را در سراسر کشور آغاز کرد. این سیستم‌ها همه امور آموزشی دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور و امور اداری بیش از یک میلیون نفر کارکنان شاغل در آموزش و پرورش را از بدو استخدام تا پایان بازنشستگی در کل کشور تحت پوشش قرار داده‌اند.

به‌علاوه، همه امور مالی، صدور ابلاغ، آمارگیری و کنترل عوامل آموزشی کشور توسط این سیستم‌ها به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

این شرکت در حال حاضر به‌عنوان یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری مطرح کشور در حوزه تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارشی دارای رتبه یک از شورای عالی انفورماتیک است. سیستم‌های نظام جامع و پایگاه‌های اطلاعات متشکل از آنها در هماهنگی کامل با یکدیگر به نحوی طراحی شده‌اند که هر سیستم ضمن استقلال نسبی در پاسخگویی به حوزه معینی از عملیات، قابلیت اتصال به سیستم‌های دیگر را دارد؛ به‌طوری‌که در پایان کلیه اجزای نظام در پیوند ارگانیک با یکدیگر نظام واحدی تحت عنوان نظام جامع انفورماتیک آموزش و پرورش (MIS) را تشکیل داده‌اند. در این نظام استقرار مدیریت بر مبنای اطلاعات از طریق خودکارسازی عملیات پیاده‌سازی شده است.

این شرکت به تولید نرم‌افزارهای آموزشی اکتفا نکرده و نرم‌افزارهای اختصاصی براساس سفارش شرکت‌ها نیز تولید می‌کند. تولیدات شرکت علاوه‌بر وزارت آموزش و پرورش در بیش از ۲۰۰ سازمان دولتی پیاده‌سازی شده است.

با تکیه بر تجارب و انجام پژوهش‌های مستمر در حوزه تولید نرم‌افزارهای کاربردی، در سال‌های اخیر، شرکت موفق به طراحی و تولید محصولات نوین با جدیدترین تکنولوژی‌ها و متدولوژی‌های روز صنعت نرم‌افزار شده است.

گفتنی است؛ برخی از محصولات شرکت عبارتند از: سامانه سپرده‌گذاری اعضا، مورد استفاده خاص برای سازمان‌های حمایتی عمومی و دولتی از کارکنان مانند صندوق ذخیره فرهنگیان، صندوق‌های ذخیره شهرداری‌ها و...؛ هوش تجاری BI ؛ سامانه جامع منابع انسانی (دولتی)؛ سامانه جامع مالی (دولتی)؛ سامانه جامع مالی/ منابع انسانی (شرکتی)؛ اتوماسیون اداری؛ واقعیت مجازی؛ واقعیت افزوده؛ سامانه رزواسیون بلیط هواپیما و هتل؛ سامانه حسابداری مدارس؛ سامانه وام ضروری؛ سامانه تخلفات اداری.