۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

خوش آمدگویی شاخص به وزیر جدید/ شیمیایی‌ها سکان‌دار رشد بازار شدند

۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 310897
خوش آمدگویی شاخص به وزیر جدید/ شیمیایی‌ها سکان‌دار رشد بازار شدند

در دوساعت ابتدایی معاملات امروز بازار سهام شاهد افزایش تقاضا در گروه‌های شیمیایی، فلزی و خودرویی هستیم. از این رو شاخص کل با رشد 1600 واحدی مجددا به کانال 180 هزر واحد وارد شد. از سویی دیگر اما به دیلی افزایش فشار فروش در «ذوب» شاخص فرابورس همچنان در محدوده های منفی نوسان می کند.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در دومین روز هفته شاخص بورس پس از پنج روز افت فرسایشی وارد محدوده های مثبت شد. شب گذشته و با رای موافق نمایندگان چهار وزیر جدید از مجلس رای اعتماد گرفتند و از این رو کمی از جو سیاسی منفی این روزها کاسته شد. در نتیجه این حرکت مجلس و همچنین سخنان رئیس جمهور در حضور نمایندگان در خصوص دفاع از بازار سرمایه و الزام دولت به بازگشت رونق به بورس، حرکت اصلاحی شاخص برای معاملات امروز متوقف شد.

همچنین امروز افزایش تقاضا در گروه های شیمیایی، فلزی و خودرویی سبب بهبود کلی روند معاملات در بورس شد. از این رو سطح معاملات خرد سهام و حق تقدم نیز کمی نسبت به دو روز گذشته بالاتر رفته و پیش بینی می شود تا پایان ساعت معاملاتی شاهد رشد تقریبا 20 درصدی این آمار نسبت به دیروز باشیم.

اما در گروه پالایشی همچنان اصلاح سنگین قیمتی ادامه دارد و تمام نمادهای این گروه به جز «شسپا» در محدوده منفی دادوستد می‌شوند. در این افت حجم و ارزش معاملات در این گروه نیز قابل توجه است. تا کنون بیش از 80 میلیون سهم به ارزش 77 میلیارد تومان در این گروه دادوستد شده است که بازدهی منفی 1.2 درصدی را به همراه داشته است.

در مجموع تا کنون شاخص کل با رشد 1560 واحدی خود را به میانه های کانال 180 هزار واحد رسیده است. شاخص هم وزن اما به دلیل افزایش ناچیز قیمت در گروه های کوچک رشد 121 واحدی را تجربه کرده است. در فرابورس اما به دلیل صف فروش سنگین در نماد «ذوب» شاهد تاثیر منفی هفت واحدی بر آیفکس هستیم.

در کل تاکنون بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ورقه بهادار به ارزش 700 میلیارد تومان در بورس وفرابورس دادوستد شده است که ازاین میزان بیش از 550 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است.