۰ نفر

امروز در تالار نقره‌ای رقم خورد؛

وکیوم باتوم «شراز» 27.6 درصد افزایش قیمت داشت / معامله 2900 تن قیر در تالار صادراتی

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 307291
وکیوم باتوم «شراز» 27.6 درصد افزایش قیمت داشت / معامله 2900 تن قیر در تالار صادراتی

«وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس امروز حدود 77 میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی سه هزار و 679 تومان به طور نقدی فروخته شد. این عرضه به همراه عرضه وکیوم باتوم (شبندر) و (شبریز) به طور اختصاصی انجام شد.

اقتصادآنلاین - لیلی شهیر؛ امروز شنبه (21 مهرماه)، تالارهای مختلف بورس ‌کالا در مجموع ارزشی حدود 186.3 میلیارد تومان داشت که در 96 قرارداد منعقد شد. از این حجم، حدود 171 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار فرآورده‌های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 128 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز متعلق به «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس به میزان حدودی 77.2 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی سه هزار و 679 تومان در حجم 21 هزار تن به طور نقدی فروخته شد. گفتنی است، عرضه وکیوم باتوم (شبندر) و البته پالایش نفت تبریز امروز به طور اختصاصی انجام شد.  

 

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز میزبان دادوستد ۳۵ هزار تن وکیوم باتوم بود. طی این روز و در تالار مذکور یک هزار و ۱۵۳ تن مواد شیمیایی، ۵۰ تن آرگون و دو هزار و ۱۹۰ تن مواد پلیمری نیز معامله شد. 

پر‌ارزشترین معامله این تالار هم به محصول «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس به میزان حدودی 77.2 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی سه هزار و 679 تومان در حجم 21 هزار تن، توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» به طور نقدی فروخته شد. گفتنی است، عرضه وکیوم باتوم (شبندر) و البته پالایش نفت تبریز امروز به طور اختصاصی انجام شد.  

«وکیم باتوم» شرکت پالایش نفت شیراز (شراز) نیز امروز جزو پرارزشترین معاملات این تالار (حدود 19 میلیارد تومان) بود. این محصول به قیمت کیلویی سه هزار و 779 تومان و 183 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه در حجم 5000 تن معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (24 شهریور) حدود 27.6 درصد افزایش قیمت داشت. 

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «اسید نیتریک» شرکت پتروشیمی کارون، به ارزش حدود 30 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی 750 تومان در حجم 40 تن توسط کارگزاری «بانک مسکن» نقدی فروخته شد. 

این گزارش حاکی است، تالار صادراتی هم در این روز شاهد معامله ۴۰۰ تن عایق رطوبتی و دو هزار و ۹۰۰ تن قیر بود.
 

تالار کشاورزی

براساس این گزارش، امروز شش هزار تن گندم خوراکی نیز در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران دادوستد شد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان 1.8 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 200 تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» نقدی  فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو 937 تومان بود که با 3.88 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه معامله شد. 

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» مرکزی به میزان حدود 541 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی 902 تومان در حجم 600 تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.