۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«وامید» از پروژه ذخیره نفت جاسک گفت/ «وبشهر» خبر از فروش ساختمان داد

۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
کد خبر: 304070
«وامید» از پروژه ذخیره نفت جاسک گفت/ «وبشهر» خبر از فروش ساختمان داد

همزمان با رشد چشمگیر شاخص در روز جاری، همچون روزهای گذشته تعداد توقف‌ها و بازگشایی‌ها افزایشی چشمگیر نسبت به ایام عادی معاملات بازار داشت؛ به‌طوری‌که شاهد 62 توقف و 59 بازگشایی در روز جاری بودیم.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ در دومین روز از معاملات در هفته جاری روند رو به رشد شاخص بورس تهران همچنان با قدرت ادامه یافت و کانال 190 هزار واحدی شاخص با رشد هفت هزار و 697 واحدی به راحتی فتح شد. در این روز همچون روزهای گذشته بیشتر توقف ها و بازگشایی های ناظران بورس و فرابورس ناشی از نوسان قیمت‌های 20 و 50 درصدی بود، به‌طوری‌که به جز چهار شفاف سازی همگی توقف‌ها دلیلی جز نوسان قیمتی پی در پی نداشتند.

«کپشیر» موفق به فروش ساختمان شد: نماد معاملاتی شرکت پشم ‌شیشه ‌ایران‌ (کپشیر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت درباره فروش ساختمان دفتر مرکزی جهت تامین مالی بخشی از هزینه های پروژه راه اندازی کارخانه پشم شیشه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز متوقف شد. با توجه به انتشار سه دوره آگهی در روزنامه و عدم ارسال پاکت و دریافت یک مورد پیشنهاد قیمت، تصمیم گیری فروش دفتر تهران به تایید هیات مدیره رسید. در این خصوص طی مبایعه نامه فروش ساختمان دفتر تهران به مبلغ کل 21 میلیارد تومان مورد تائید قرار گرفت.

«غدشت» و افزایش قیمت مواد اولیه: نماد معاملاتی شرکت دشت مرغاب (غدشت) متوقف شد تا درخصوص افزایش قیمت مواد اولیه خریداری شده توصیحاتی ارائه دهد. در متن توضیحات ارائه شده از سوی شرکت در سایت کدال آمده است که قیمت نهاده های تولید به‌خصوص مواد بسته بندی همچون قوطی، شیشه و نیز تره بار کشاورزی در چند ماه اخیر، افزایش قابل توجهی داشته است؛ همین موضوع باعث شده هیات مدیره افزایش قیمت فروش محصولات تولیدی را مصوب کند.

«وبشهر» و فروش ملک: نماد معاملاتی شرکت توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) به دلیل لزوم اطلاع رسانی درخصوص برگزاری مزایده در تاریخ 11 مهرماه سال جاری متوقف شد. به دنبال این توقف شرکت اعلام کرد که در نظر دارد سه دانگ مشاع از شش دانگ عرصه و مستحدثات و منافع برج اداری تجاری واقع در نبش خیابان بخارست و خیابان هفتم را به فروش برساند.

«وامید» متوقف شد: شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) دیگر شرکت متوقف شده در روز جاری بود که به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص شرکت زیرمجموعه خود با نام «پترو امید آسیا» که 100 درصد سهام آن متعلق به شرکت نامبرده است٬ متوقف شد. شرکت اعلام کرد که این زیرمجموعه با مشارکت شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید اقدام به عقد قرارداد احداث مخازن ذخیره نفت خام در بندر جاسک با ظرفیت شرکت مهندسی و توسعه نفت کرده است که موارد مهم به این شرح اعلام خواهد شد: ۱- احداث مخازن ذخیره نفت خام در بندر جاسک به روش BOT ؛ ۲- تأمین منابع مالی، احداث، بهره‌برداری و نگهداری و تعمیرات مخازن ذخیره مواد نفتی (سبک، سنگین و فوق سنگین) و تأسیسات جانبی با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه نفت خام با حق بهره‌برداری سرمایه‌گذار در مدت دوره اجرا و بهره‌برداری در منطقه جاسک؛ ۳- اجاره مخازن و تأسیسات جانبی احداثی به شرکت ملی نفت ایران۴- تحویل کلیه مخازن و تأسیسات جانبی احداثی به شرکت ملی نفت ایران پس از اتمام مدت اجاره و بهره برداری؛ ۵- بعد از ساخت و تکمیل مخازن و تأسیسات جانبی و امکان بهره‌برداری از آنها، شرکت ملی نفت ایران اجاره مخازن و تأسیسات جانبی را براساس نرخ زیر به سرمایه‌گذار پرداخت خواهد کرد: نرخ اجاره‌ بها به‌صورت پلکانی با احتساب دو نرخ شامل 59 سنت یورو برای مدت پنج سال اول و 21 سنت یورو برای مدت 10 سال بعدی به ازای هر بشکه در ماه ۳۰ روزه برای مخازن قابل بهره‌برداری؛ مبلغ پیمان حداکثر در سقف و ناخالص ۶۰۶ میلیون یورو است. پرداخت اجاره بها به صورت ماهانه و به یورو خواهد بود و جرائم تأخیر پرداخت پیش‌بینی شده است. ۶- مدت این پیمان از تاریخ نافذ شدن آن ۲۱۶ ماه است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970708